• Lemio

Tips? Gudsonen ska döpas snart :) hjälp!!

Jag ska bli gudmor! Och killen ska döpas om ett par veckor. Vad är en bra present? Jag vill ju gärna att det ska vara något extra fint eftersom jag fått äran att vara gudmor! :)

• Svar på tråden Tips? Gudsonen ska döpas snart :) hjälp!!
  • Lemio

Han är 3 mån nu. Men vill gärna ha något han kan ha sen eller iaf spara och ha kvar :) inget som ska stå och damma..

• AnnaS83

Min son fick en jättefin pall med sitt namn på i namngivningspresent, där man kan pussla bokstäverna. Finns på www.bondeofsweden.se om det kan va nåt?

• finskorpan

i vår syskonskara fick alla ett smycke med namnet ingraverat på ena sidan och dopdagen på andra sidan. 

Själv har jag köpt en fin gammal träkista där alla på dopet fick skriva ner en livsvisdom till dopbarnet att ta med sig.

Sen finns det ju många fina presentböcker i "Barnkammarserien" och tror det är den gyllene som är den kristna - vilket kanske är mest passande när det gäller dop när man är gudmor.

• Anna Svenssonliv

En fond eller konto där du sätter in en summa vid födelsedag, jul, konfirmation, examen etc. Garanterat den present han kommer få mest nöje av. Sätt 21 årsgräns så att det hinner bli en bra summa innan han får ta del av den.

• Lemio

Jag har funderat på pengar in på kontot. Men barnets pappa jobbar på ett bankhuvudkontor i Sthlm så sonen har redan det bästa bankkontot ;) vi fick den presenten av dom till vår son däremot! Mkt uppskattat :)

Tror det blir en pusselpall.. Bäst med namn eller en text? Han har ett mycket kort namn, Tim..

• Lemio

Äsch. Pusselpallen skickas först om 3 veckor och är rädd att den inte hinner komma då..

Svar på tråden Tips? Gudsonen ska döpas snart :) hjälp!!