Bara 4 ägg vid IVF - någon som lyckats
Jag har gjort 1 stycken IVF och fick då "bara" 4 stycken ägg. Finns det någon som fått så få ägg? Finns det någon som till och med lyckats med bara 4 ägg? Känner mig misslyckad då medeltalet är 10 ägg.
Jag har gjort 1 stycken IVF och fick då "bara" 4 stycken ägg. Finns det någon som fått så få ägg? Finns det någon som till och med lyckats med bara 4 ägg? Känner mig misslyckad då medeltalet är 10 ägg.
En av läkarna på CvL berättade att de haft en kvinna där de fick ut ett enda ägg och hon fick barn! Så allt är möjligt. Tyvärr tillhör jag de där som skulle behövt minst 15 ägg för att ha minsta chans,jag fick ut 6 en gång och kom inte till ET,men det är väldigt sällsynt. Kom till ET med endast 4 ägg varav 2 mogna en annan gång och 5 av 6 befruktade ytterligare en gång så man vet aldrig.
Lycka till!
Första och andra försöket fick jag bara ut 5 respektive 6 ägg och 2 blev befruktade båda gångerna. Dom fick jag tillbaks men ingen bebis. På tredje försöket fick man bara ut 3 ägg och ett enda fjuttigt litet ägg blev befruktat som resulterade i en bebis i min mage vårat guldägg. Kändes hopplöst med tanke på att jag inte hade så många ägg men nu är vi överlyckliga över att det faktiskt lyckades ändå mot alla odds.
Grattis Rocktroll!
Läste om en person här på FL som fått allt mellan 13 till 5 ägg. Den gången hon fick 5 ägg blev enbart 2 befruktade genom microinjektion, varav 1 resulterade i barn. De 2 äggen var perfekta båda och utan fragmentering. Den gången blev 13 ägg och 13 befruktade så blev det minus.
Så tydligen har det inte bara med antalet ägg, även om det känns som om chansen är större ju fler man får!
Men om man har för få folliklar/äggblåsor avbryts väl ofta behandlingen? Jag blev avrådd första gången. Men körde vidare ändå.
Hade bara två folliklar i rätt storlek. Pga min ålder kostade vi på oss att köra vidare. Hade vid äggplock 3 äggblåsor och två ägg eller om det var två mogna ägg. Och båda befruktades! Min läkare var förvånad! Det andra klarade inte upptiningen.
Klart man vill ha många äggblåsor, för att kunna få så många befruktade som möjligt men i slutändan så är det ju resultatet som räknas. Som att köpa lott, chanserna ökar med antal lotter men det behövs bara en lott för att vinna!
Två ägg första gången - det ena blev min dotter.
Min granne hade väldigt dåliga odds, fick inga ägg alls på flera behandlingar och hade troligtvis inte kunnat göra fler försök efter det sista, om jag har förstått henne rätt. Men på sista försöket fick hon äntligen ut 2 ägg. Det ena blev storebror och det andra lillasyster 3 år senare.
Själv fick jag ut 17 ägg första gången, bra kvalitet och allt men inget blev befruktat. Andra gången fick jag ut 8, 3 blev befruktade med ICSI (mikroinjektion), 1 blev sonen och de andra två ligger i frysen.
Så häng inte upp dig på antalet, det kan gå hur som helst ändå!
Lycka till!
fick ut 6ägg varav 4 befruktades å i morgon går ja in i v40 :) har 3 st kvar i frysen nu!
Hur går de för dig Ts? Har du återföringen snart? :)
Nej, jag väntar på en ny IVF som i bästa fall blir i september. Hoppas bara det blir fler ägg denna gång. Det är andra försöket så det kan ju å bättre. Antar att de kommer att justera eller mixtra dosen inför nästa försök. Sedan vet jag inte om det bara är att skruva upp dosen samtidigt som östradiolvärdena ligger på över 2 000 efter 5 sprutdagar. Jag har lågt FSH, högt AMH, höga östradiolvärden dag 6 och över 10 äggblåsor på sista VUL före ÄP. Och ändå få ägg! Det hänger inte riktigt ihop, kan äggen ha gått upp i rök innan ÄP. Efter blodprovet skruvades dosen ned med 50 enheter.
jag fick ut 5 st och lyckades på 1 försöket och felet låg inte hos min utan min man
Jag har fått ut fem ägg en gång. Den gången blev det tvillingar, idag 6 år.
En senare gång fick jag ut tre ägg (höll på att få avbryta). Då blev det ändå bebis, idag 4 år.
Att man är svårstimulerad behöver inte betyda att äggen är kassa! Och - vill jag tillägg - att äggen inte får toppbetyg behöver inte betyda att det inte blir barn.
Lycka till!
Vi har gjort 4 icsi (ivf)
Första gången 11 ägg 7befruktade 1 100% embroyo tillbaks, negativt, inget bra nog till frysen.
Andra gången 19ägg 12 befruktade 1 100% embroyo tillbaks, negativt, inget bra nog till frysen.
tredje gången 2 ägg 1 befruktat 100% embroyo tillbaks, negativt.
Fjärde gången 6ägg 3befruktade 2 99% embroyon tillbaks väntar nu tvillingar är i vecka 23
Så antalet ägg varierar från gång till gång beroende på hormonsort och dos, dom två första försöken sprutade jag med gonal F dom två sista med Menapur. Våra tre först försök gjordes på RMC i Malmö det sista på Cura kliniken i Malmö.
Stort lycka till med ert nästa försök!
Vad jag förstår också så varierar äggantalet stort mellan gångerna.
Grattis ni som lyckats!