Anonym skrev 2012-08-09 16:50:16 följande:
Pappan har okejat att ungarna är hemma själva över helgen men ts tycker dom är för små...
Inte för att det spelar så stor roll men nej hon sa att det var ok om det bara gällde en kortare tid, vilket söndag kväll väl kan räknas som.
Anonym (Suck) skrev 2012-08-09 18:35:37 följande:
Självklart får jag stå mitt kast och stanna hemma med barnen när det är jag som inte vill att de ska vara ensamma hemma.
Men du har missförstått det där med pappans hem, han vill inte ha dem i sitt hem när han inte är hemma. Han vill att de ska vara ensamma hemma hos mig, och det är nog därför han var ärlig mot mig och berättade att han och frun inte skulle vara hemma. Jag tror att han är rädd att det ska bli något slags ff-fest om barnen är ensamma hemma hos honom.
Då får han väl se till att vara hemma när han har barnen då, eller så får han boka hotell. Inga ff-fester hos honom, men gärna hos dig? Enda repliken till honom är stick och brinn. Men det säger man ju inte utan bara, nej tyvärr funkar inte det, du får se till att fixa det på något sätt. Ibland kan det hjälpa att sätta lite starkare gränser och inte falla till föga för 'lätt'. Men ja ja jag vet det finns ingen motsvarighet till umgängessabotage och verkställighet när ug inte är intresserad / gör som denne behagar, eller 'glömmer'. Man kan tycka att det skulle kunna utgå någon ersättning om man inte tar hand om sina barn. Ligger inte böterna på flera tusen vid varje tillfälle bf inte lämnar ut till ug?