• tahira

Legoland i Windsor? Eller kanske någon annanstans?

Hej! Är det någon som varit på Legoland i Windsor? Eller någon annanstans? Vi skall till det i Windsor, men det kanske är lite liknande överallt, även om det är mindre än i USA?

Jag undrar lite saker, borde man ta med badkläder till sonen, det står att det finns en del attraktioner som gör att man blir blöt, men är det lönt att hålla på att byta om?

Vad är det för priser på de olika attraktionerna? Finns det, som på Tivoli, någon typ av band man kan köpa, jag hittar ingen info alls om priser när man väl är inne på området.

Kan man som mamma ha klänning/ kjol på sig, eller är det bäst med byxor/ shorts? Jag är mest bekväm i klänning och det skall bli 25-27 grader varmt, men jag vill ju gärna behålla värdigheten

Om någon varit i det i Windsor, vet ni om det fungerar bra med Legoland Shuttle fram och tillbaka? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-09 10:36
    Och är det något annat man kan ha i åtanke?
  • Svar på tråden Legoland i Windsor? Eller kanske någon annanstans?
  • evaoregon

Jag har bara varit på Legoland i Californien (utanför San Diego), men fått den uppfattningen att det är ungefär samma utbud på alla Legoland.  Här var det i alla fall en bra ide att ta med badkläder till barnen då det var vattenland med massor av möjligheter till att bli genomblöt.  Jag höll mig borta ifrån det värsta plaskandet så klänning funkar säkert bra för en vuxen som inte vill bli särskilt blöt.  

I Californien var det inga extra kostnader för attraktionerna när man väl var där och hade betalt inträde.  

Du kan nog få lite mer info på den här länken om du inte redan kollat där

http://www.legoland.co.uk/

• tahira

Tack för ditt svar!

Jag har kollat på sidan du länkade till, och det står ingenting om ytterligare avgifter, så vi får kanske en trevlig överraskning om det visar sig att attraktionerna ingår

Det blir nog så att vi tar med badkläder, de tar ju inte så stor plats och det känns dumt om man saknar det när man väl är där.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • evaoregon
    tahira skrev 2012-08-09 18:21:55 följande:
    Tack för ditt svar!

Jag har kollat på sidan du länkade till, och det står ingenting om ytterligare avgifter, så vi får kanske en trevlig överraskning om det visar sig att attraktionerna ingår

Det blir nog så att vi tar med badkläder, de tar ju inte så stor plats och det känns dumt om man saknar det när man väl är där.

Nej, det blir säkert inga ytterligare utgifter, men själva inträdet är ju ganska dyrt.  
  • tahira
    evaoregon skrev 2012-08-09 22:14:30 följande:
    Nej, det blir säkert inga ytterligare utgifter, men själva inträdet är ju ganska dyrt.  
    Jo, det kostar ju en del, framförallt om man jämför med t.ex. Tivoli i Köpenhamn.

Vi betalar £111 för två vuxna och ett barn, vad blir det, typ 1200 SEK - men då måste man ju ändå jämföra med andra London-priser, och då känns det ändå rimligt
  • Darla

Det är jättebra!
    Vi är där ofta då vi har årskort på olika attraktioner, man betalar inträde och sen är allt gratis att åka och göra. Man hinner precis göra allt på en dag.

Det finns ett ganska stort område för barnen att splasha i med diverse roliga fontäner så ta med badkläder, handdukar, osv. Vi gör alltid detta sist, innan vi åker hem för dagen.

En del "rides" blir man blöt på också så ombyte kan vara bra, annars finns det små kiosker man ställer sig i där det blåser luft så att man torkar efteråt, tror att det kostar något pund....

Klänning skulle absolut fungera, det kan bli rikigt varmt, sist vi var där var det 30 grader varmt. Själv har jag alltid shorts och kortärmad topp på mig.

Maten är god nästan överallt, deras Pasta och Pizza buffe är prisvärd tycker vi då man får äta hur mycket man vill. Sen köper vi alltid en flaska med axelrem på något av deras matställen, då får man gratis refills hela dagen och är det varmt ute så är det toppen.

Vi har aldrig åkt shuttle då vi tar egen bil men jag tror nog att den är helt ok.

• tahira
    Darla - Tusen tack för ditt svar!

Vi tar med badkläder till honom och handduk. Det skall bli soligt nästan hela morgondagen så plaskande passar perfekt  
  • tahira
    Darla - vet inte om du hinner se det här, men brukar ni använda Q-bot? Tankar och åsikter om den?
  • Darla
    tahira skrev 2012-08-10 11:40:25 följande:
    Darla - vet inte om du hinner se det här, men brukar ni använda Q-bot? Tankar och åsikter om den?
    Vi har aldrig använt den, vi brukar vara där när de öppnar och då har det inte behövts, framåt dagen så har vi haft väntetider på ca 20 minuter på en del saker, bla Sky Train (med när vi steg av var det ingen kö, måste ha kommit i någonslags rusning   4D filmerna var det nästan ingen kö till, svalt och skönt därinne med . Så vi tycker inte att det har varit värt det de gångerna vi varit där, vi har inget emot köer på 15-20 minuter i bland. Men jag vet inte hur det är på lördagar dock eftersom vi brukar åka på vardagar.

Hoppas ni får ett jättetrevligt besök!
  • tahira

Okej, tack! Ja, det är säkert mer folk på lördagar, men det känns ändå kanske onödigt med Q-bot. 

En annan fråga om du hinner. Hur gör man med väskor och sådär? Kan man ta med sig ryggsäck på olika rides, eller blir man ombedd att låsa in den? Vi skall ju ha med ombyte och tjocktröjor och sådär. 

• Darla
    tahira skrev 2012-08-10 17:04:08 följande:
    Okej, tack! Ja, det är säkert mer folk på lördagar, men det känns ändå kanske onödigt med Q-bot. 

En annan fråga om du hinner. Hur gör man med väskor och sådär? Kan man ta med sig ryggsäck på olika rides, eller blir man ombedd att låsa in den? Vi skall ju ha med ombyte och tjocktröjor och sådär.
    Det finns vissa rides som man inte får ta med sig ryggsäck eller liknande har jag för mig, är nästan helt säker... Vi brukar ha vagn med oss så vi lämnar allt i den, inga värdesaker såklart.. Men om man inte ska ha vagn så finns det lockers som man kan hyra, något ställe vid ingången och sen säger maken att han har sett lockers nere i parken... men ni får en karta där allt är utsatt

Man kan även ha med sig picknick, är många som tar med filtar och sitter på gräsmattorna i skuggan av träden runt mini-landet. Ser mysigt ut, vi ska nog göra det själva nästa gång
Svar på tråden Legoland i Windsor? Eller kanske någon annanstans?