• prinsarna

hur ska ja göra???????

för att göra en lång historia kort. Jag å min sambo ha hållit ihop i x antal år ha fått två underbara barn  den minsta är 2 mån, men ha ett problem, han dricker å ha alltid gjort mer el mindre hans pappa va alkis tror att han oxå är där.
    Nu till problemet hans drickande, har vi öl hemma dricker han, när vi vi fick minstingen så kom vi hem från bb efter ett dygn då skulle de firas, under semestern ha de blivit varje dag. Å de är inte bara öl utan sprit å wisky oxå, han kan dricka en 75 gin på en kväll å då är de bara vi hemma, å man ser inte att han druckit så mycket. Han dricker på vardagarna om vi ha hemma på helgen fixar han öl. är vi iväg så är de en självklarhet att ja kör. Hans humör å sett har förändrats blir lätt arg å känslo kall, ena dagen är ja en jävla bitterfitta som kan dra å helvete å ska flyta samma dag, nästa dag är de bra å då pratar han om va vi ska göra senare. får känna av vilket humör de är för dagen för att inte trampa på fel tå, för då kan man ha avslutat en diskution på 2 min. Han har inte tagit en enda natt sen vi kom hem fast att mini fått flaska från dag ett. Trodde nån stans att vi va på rätt bana nu när han började jobba, men de höll i ett bar dagar sen åkte flaskan fram igår å de blev ett par glas gin o tonic. Men han ha varit på bra humör typ hela veckan. Men min kropp säger stopp är helt slut vet varken ut el in stanna el gå????? Är han alkis ??????????

• Svar på tråden hur ska ja göra???????
  • tompatiger

Han verkar missbruka alkohol och är nog inne i ett beroende - om det är ett kemiskt beroende vet jag inte.

Arbetar han så kan du kontakta hans arbetsgivare/chef så är de tvungna att tag i problemet samt att han tvingas till behandling.

Jag har blivit kontaktad ett par gånger av fruar till mina medarbetare.

Som arbetsgivare har jag ett makalöst stort ansvar.

Jobbigt? JA!
    Men det blir inte bättre med strutsmentalitet och hålla tummarna - största problemet som jag märkt är förnekelsen.

• Ensam8101

Jag har haft precis samma problem ;( min man var alkolist i flera år;( efter många lovande om förbättring som bara brast så fick han ett ultimatum, familjen eller spriten? Min man valde oss och har gått till ett ställe som heter valet i 1 år nu. Ingen sprit på ett år har gjort allt mycket bättre. Han kommer förhoppningsvis aldrig börja dricka igen inte ens ett glas. Det finns också anhörighets hjälp att få, bara ringa och prata. Men för din egna skull, ta tag idet. Tyvärr måste ju alkolisten komma till samma beslut själv. Prata med han, ställ ultimatum men framför allt ta hand om dig och barnet.
    Stor kram till dig

Svar på tråden hur ska ja göra???????