Vi har 3. Hon vill ha fler! HJÄLP!
Älskar min fru och mina barn men känner att jag är färdig med småbarnstiden. orkar inte hämta/lämna på dagis. Vill inte vabba mer. Tillbaka till sömnlösa nätter. Skulle vilja umgås mer med min fru och de barnen jag har, som inte har fått så mycket tid sista åren. Träffa gemensamma kompisar eller kanske skaffa några ny bekanskaper. Inte direkt överflöd på kompisfronten som det ser ut nu.
Min fru är snart 40 och jag är 42. Har 3 barn, mellan 7 och 16. Vi lever ett ganska flullspåckat liv med hus som vi renoverar själva och stuga som vi bygger själva. Hon har ett jobb som kräver mycket jourer. jag har nyligen gått ner i arb. tid för att vi skall kunna hinna handla och sköta hemmet någorlunda.
Vi har försökt få ett till barn förra året men det tog sig inte. Nu är hon helt vansinnig på mig när jag säger att jag är nöjd med det jag har. Jag har bestämt mig att jag inte vill ha fler barn. Hon är bara ledsen och arg hela tiden.
Hon insinuerar hela tiden på att mitt beslut kommer att påverka vårt förhållande drastiskt och att hon kommer vara bitter rester av sitt liv för barnet hon aldrig fick.
Jag vill leva kvar med min familj men inte med en arg och bitter fru. Måste jag att skaffa ett barn till?