• Anonym (Suck!)

Bli homosexuell!

På 60talet varnade kristna mfl att homosexualitet skulle sprida sig som en smitta. Dessa grupper blev på 70 och 80 talet sedda som paranoida som såg de få homosexuella som fötts med en annan läggning som ett hot som skulle spridas.

Så ser jag Pride-kampanjen idag... och bara gapar!!!

http://blihomo.nu/
    http://bliflata.nu/
    http://blibi.nu/
    osv

Hade dessa konservativa idioter på 60talet rätt?!?!?!
    Homosexuella vill inte bara bli accepterade i samhället de vill hävda att de är bättre än hetero?
    Har homosexualitet blivit ett mode?

Om man kan välja vilken sexuell läggning man vill ha du kunde ju alla homosexuella på 60talet bara valt att vara hetero då! Varför allt det här tjafset om att vara född i fel kön i så fall? Nej jag fattar ingenting av årets Pride kampanj. Jag har flera homosexuella vänner men jag fattar ingenting av vad Pridefestivalen håller på med nu. Och jag är väldigt trött på att man inte får kritisera denna grupp vad de än gör. Jag hoppas bara de fattar att den höär kampanjen fick helt motsatt effekt på mig.

• Svar på tråden Bli homosexuell!
  • relan

De där webbplatserna är ganska mycket med glimten i ögat, och har åtminstone delvis till avsikt att provocera. Och det lyckades!

• listo

Ja, det är en världsomspännande konspiration som har som mål att omvända alla till homo/bi. Man ser särskilt allvaret i det hela när man läser argument #698 (för att bli flata): "För att två meloner är fler än en banan".

TS, hur menar du att kampanjen fick motsatt effekt på dig? Blev du homofob av den?

• Anonym (g)

Men herregud. De SKOJAR. Tror du verkligen att vi HBTQ-personer skulle gå med på att PRIDE på allvar försökte med det argumentet?
    De gjorde den här kampanjen just för att visa att man inte kan välja sin läggning. En del fattar inte förrän man vänder på myntet och visar det från ett håll de kan förstå.
    Det är lite i stil med den här:

• Anonym

I den stora sexuella frigörelsevågen i slutet på 60 talet så kunde man i vissa delstater i Amerika få 20 års fängelse för oralsex mm.

• Bob04
    Nummer 1. Homosexuella är inte födda i fel kön.

Nummer 2. Kampanjen ska säkerligen läsas som en metafor, dvs det menas att, om du är homosexuell så kom ut ur garderoben och du får lov att synas nu. 

Om man nu ska läsa text så får man tolka det från det sammanhang det kommer ifrån. Pride handlar om att visa upp sig, dvs kom ut och visa vem du är.

Hetero och homo är alla människor och alla lika värdafulla som människor, mer eller mindre!! 

Gapa mindre och fundera mera!!  

• duntäcke

HAHA. Ska börja med att säga att jag ÄR FLATA. Jag har leget med killar, men det var i tonåren när jag sökte min identitet. Jag fann den också, när jag låg med en tjej för första gången. Då insåg jag att man kan ligga med folk utan att känna äckel för personen, utan att må illa osv. Jag ÄR flata, och skulle aldrig kunna bli hetero. Därför skulle det aldrig slå mig in att försöka vända om folk att bli gay. 
    Men angående hemsidorna så har jag några förslag på hur dom kan ha tänkt:
    1: Inse att man inte kan vända om folk (dom jobbar alltså med ironi)
    2: Få hela grejen att bli lite mer avslappnad.
    3: Få folk som tex är homosexuella att inse det och våga komma ut.
    Jag tycker inte att dom har lyckats särskilt bra alls. Vi vill bli accepterade, och då får vi acceptera att inte alla är som vi. Dessutom har hbtq-personer länge kämpat för att få folk att inse att det inte är ett val, varför då göra hemsidor som kan uppfattas tvärtom?
    Det ända jag är helt säker på är att dom inte är helt seriösa. Eller, jag HOPPAS det iaf. 

• duntäcke
    duntäcke skrev 2012-08-10 19:27:45 följande:
    HAHA. Ska börja med att säga att jag ÄR FLATA. Jag har leget med killar, men det var i tonåren när jag sökte min identitet. Jag fann den också, när jag låg med en tjej för första gången. Då insåg jag att man kan ligga med folk utan att känna äckel för personen, utan att må illa osv. Jag ÄR flata, och skulle aldrig kunna bli hetero. Därför skulle det aldrig slå mig in att försöka vända om folk att bli gay. 
    Men angående hemsidorna så har jag några förslag på hur dom kan ha tänkt:
    1: Inse att man inte kan vända om folk (dom jobbar alltså med ironi)
    2: Få hela grejen att bli lite mer avslappnad.
    3: Få folk som tex är homosexuella att inse det och våga komma ut.
    Jag tycker inte att dom har lyckats särskilt bra alls. Vi vill bli accepterade, och då får vi acceptera att inte alla är som vi. Dessutom har hbtq-personer länge kämpat för att få folk att inse att det inte är ett val, varför då göra hemsidor som kan uppfattas tvärtom?
    Det ända jag är helt säker på är att dom inte är helt seriösa. Eller, jag HOPPAS det iaf. 
    Nu läste jag lite mer på hemsidorna, och blev rätt säker på att det är alternativ ett. Rätt kul idè ändå, men det är ju mindre bra att man kan tolka dom seriöst eftersom det inte är uppenbar ironi. 
  • Anonym (Suck!)

Nej jag är inte homofob men jag är J-ligt trött på det ytliga tingel tangel som Prid numer håller på med. Och så är jag J-ligt trött på att HTBQ-rörelsen inte tål kritik. Det är så himla politist korrekt att gulla med HBTQ -personer så gulligulligull.  Och skratta bort det hela för att det ska tolkas som ett skämt....? Tja det var ju bekvämt sätt att rädda ett dåligt jippo.

• Anonym (g)
    duntäcke skrev 2012-08-10 19:32:14 följande:
    Nu läste jag lite mer på hemsidorna, och blev rätt säker på att det är alternativ ett. Rätt kul idè ändå, men det är ju mindre bra att man kan tolka dom seriöst eftersom det inte är uppenbar ironi. 
    Hur är ironin inte uppenbar?! Om man tänker efter i ungefär en och en halv sekund så inser man väl att Stockholm Pride inte skulle göra något sånt på allvar? Och alla de i infofilmen, tror du på allvar att de skulle vilja vara med i ett sånt projekt?
    Anonym (Suck!) skrev 2012-08-11 17:54:14 följande:
    Nej jag är inte homofob men jag är J-ligt trött på det ytliga tingel tangel som Prid numer håller på med. Och så är jag J-ligt trött på att HTBQ-rörelsen inte tål kritik. Det är så himla politist korrekt att gulla med HBTQ -personer så gulligulligull.  Och skratta bort det hela för att det ska tolkas som ett skämt....? Tja det var ju bekvämt sätt att rädda ett dåligt jippo.
    Men... Väldigt många av oss som ÄR HBTQ (och våra straighta vänner) tycker ju att det här är en bra och rolig kampanj. Bara för att du inte fattade betyder det väl inte att den är dålig?

• de Robespierre
    Anonym (Suck!) skrev 2012-08-11 17:54:14 följande:
    Vad är det för kritik de inte tål? Som du skriver så låter det som om du menar vilken kritik som helst.

När man läser ditt inlägg så använde du ord som "gulligullgull", "dåligt jippo", "ytligt tingetangel" osv. Det låter som om du har problem med Pride och HBT på fler plan än själva kritikissuet. Låt höra.

Jag själv kan hålla med att de förlorade lite av själva själen i Pride när de valde att göra en festival i Kungsan förra året. Det säger jag trots att jag själv är straight. Fick känslan att nu var det Större-Bättre-Snabbare! som gällde trots att jag inte hade varit på nån festival tidigare. I år återvände de till Tanto vilket jag tolkar som att det var flera som kända likadant.

• Lufsan
    listoplisto skrev 2012-08-10 13:20:03 följande:
    Ja, det är en världsomspännande konspiration som har som mål att omvända alla till homo/bi. Man ser särskilt allvaret i det hela när man läser argument #698 (för att bli flata): "För att två meloner är fler än en banan".

TS, hur menar du att kampanjen fick motsatt effekt på dig? Blev du homofob av den?
    Ja TS du överreagerar. Det är ett skämt! 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Bli homosexuell!