• Sussies

namn som ligger i tiden utan att vara "inne"

Behöver lite synpunkter på vårt namnval. Vi vill ha ett namn som inte alla heter men som ändå inte är ovanligt eller konstigt. Själv heter jag som mina vänners föräldrar o jag vill att min son ska ha ett namn som ligger i tiden, utan att kännas trendigt eller hur man ska säga. Vi valde Pontus, tycker det är fint o lite tidlöst, eller är det ett namn han kommer heta tillsammans med folk som är typ 20 år äldre än honom?

• Svar på tråden namn som ligger i tiden utan att vara "inne"
  • hernameispekka

Jag är 92a och tycker pontus är ett namn för typ 96or till 99or eller något liknande. Så blir fel i mina öron på ett barn nu.

• MiaIa 90
    Pojknamn
    Melwin
    Edvin
    Noah
    Elvin
    Kevin
    Arvid
    Theo/Theodor
    Benjamin
    Martin
    Wilhelm
    Wilmer
    Gabriel
    Hjalmar
    Svante

Tycker inte Pontus passar riktigt men om ni tycker de är ett fint namn så självklart ska ni döpa eran son till de.
    Här ovan är lite namn som jag själv har på min namnlista och tycker om. 
  • HASP

Jag är född -84 och vet ganska många i min ålder som heter Pontus. Jobbar som lärare och den enda eleven på skolan som heter Pontus går i 6:an. Vet inga småbarn som heter så. Så ja, han kommer nog att heta som de som är 20 år äldre än honom i princip.

• ub80

Vår son som är två år heter Henry och det känns inte trendigt, men känns ändå som det passar in med de namn som är poppis numera.

• hellokill3r

Pontus känns som ett 80-90talistnamn. Jag är 22 och det var många i paralellklasserna som hette typ Pontus, Johan, Viktor osv..

Mina barn heter Nicolas och Elise. Andra namn på jämnåriga barn är Malte, Elsa, Edith, Edvin, Hugo, Pelle, Tova, Melvin, Melker osv.. Så den typen av namn.

• AnniePanny

Det är nog 14+ som heter Pontus idag. Kanske skulle kunna fundera på Hampus, det är liknande och ganska trendigt idag. Fast ifs Hampus är ganska vanligt, och du ville ju ha något ovanligt. 

Svar på tråden namn som ligger i tiden utan att vara "inne"