Hormonsprutor.....berätta!!
Ni som tagit/tar dessa hormonsprutor-vad är chanserna att bli gravid? Hur fort växer äggen osv..... Många som behövt avbryta beh. Pga för många ägg som växer samtidigt?? Snälla berätta:)
Ni som tagit/tar dessa hormonsprutor-vad är chanserna att bli gravid? Hur fort växer äggen osv..... Många som behövt avbryta beh. Pga för många ägg som växer samtidigt?? Snälla berätta:)
Jag har sprutar både vid inseminationer (då vill man få fram max 2-3 äggblåsor och vid IVF (få man vill få fram 10-20 äggblåsor). I båda fallen har jag sprutat omkring 8-10 dagar och jag har inte behövt avbryta nån gång, trots att det vid ett inseminarionsförsök växte fyra äggblåsor av olika storlek.
Fråga igen om det är något mer du undrar...
Ivf 1: 13 sprutdagar med Puregon, fick ut 8 äggblåsor och alla befruktades.
Ivf 2: 11 sprutdagar med Menopur, fick ut 4 äggblåsor och alla befruktades.
Ingen avbruten behandling utan äp följdes av et, lycka till!!!
Om du ska ha vanligt samlag efter hormonsprutorna beror chansen på din ålder och lite varför du får sprutorna. De med PCO är nämligen mer fertila än genomsnittet när de väl har äl. Äggblåsorna växer i snitt 1,6 mm per dygn,men kan växa fortare/saktare också. Jag fick äl dag 22 efter Gonalbehandling,mot vanligen äl runt dag 12!