• pialotta

Har någon lyckats boka om sin utlandsresa(utan ombokningskydd) utan att behöva betala anmälningsavgiften

Har en resa bokad med fritidsresor och ska av ett väldigt tråkigt skäl behöva byta hotell alternativt vecka eller land. Dum som jag var tog jag inte ombokningsskydd. Är det någon som lyckast få byta, utan att behöva betala allt för mycket?

• Svar på tråden Har någon lyckats boka om sin utlandsresa(utan ombokningskydd) utan att behöva betala anmälningsavgiften
  • Queenie70

Kanske går om man inte talar om att man "måste " byta utan bara ångrar sig och vill ha ett lite dyrare alternativ?

• mia maria

Fast jag tror inte ens att man får boka om över huvudtaget om man inte valt avbeställningsskydd??
    Utan isåfall går man nog miste om hela summan man har betalat in o så får man helt enkelt boka en ny resa.

Men jag ska låta det vara osagt, så det bästa är ju om du kollar med Fritidsresor alt. om du har någon annan försäkring som täcker ombokning.
    Grjen med avbeställningsskydd är ju just att man får boka om kostnadsfritt, så jag kan aldrig tänka mig att man får boka om gratis utan att ha tecknat en sådan!

• hotten

man får boka om men måste betala ombokningsavgift, ca 1500.- pers... vilket förmodligen är samma som anmälningsavgiften? (dvs den kan vara baserad på om det är en lång el kort resa)

Vi ville boka ett extra rum (är 3 pers, bokat ett rum med extra säng men ville alltså ha två rum och betala för enkelrumstilägg för de andra rummet dvs dyrare resa men samma resdatum, samma hotell å samma resenärer), dvs bara ett tillval till vårt bokade charter resa. och ombokningsavgiften skulle bli 1500.- per pers + den extra kostnaden för enkelrum så klart.  

Svar på tråden Har någon lyckats boka om sin utlandsresa(utan ombokningskydd) utan att behöva betala anmälningsavgiften