• DJkillen

Kom på dottern ha sex...

Kom hem från en jobbresa tidigare en beräknat. Jag skulle ha kommit hem imorgon vid lunch, men åkte redan ikväll istället. När jag kom hem upptäckte jag dottern som knullade med en kille på sitt rum. Det känns oerhört pinsamt förstås, men säkert än mer pinsamt för henne. Jag undrar hur jag ska göra.

Borde jag prata med henne om det här imorgon eller ska jag låtsas som ingenting? Vad borde jag säga i så fall?

• Svar på tråden Kom på dottern ha sex...
  • Hippie

Jag tycker du ska låtsas som ingenting och låta hon komma och prata med dig om hon vill det, det är ju tillräckligt pinsamt ändå.

( så länge hon inte är under 15 år då förstås) 

• Anchorage

Hur gammal är dottern?

• Anchorage
    Hippie skrev 2012-08-12 00:26:29 följande:
    Jag tycker du ska låtsas som ingenting och låta hon komma och prata med dig om hon vill det, det är ju tillräckligt pinsamt ändå.

( så länge hon inte är under 15 år då förstås) 
  • pluvdo

Om något, så prata med henne om hur viktigt det är att skydda sig och saker som att även avbrutet samlag riskerar att leda till graviditet och så.

• Skit i det du

Prata med henne. Annars lär ni två tassa runt som katter kring het gröt..
    Hon undrar ju säkert vad du anser om det och du undrar kanske vem killen är och om de skyddar sig?

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Lavish

Tycker som andra att det är bäst att du kort berör ämnet på en tråkig-förälder nivå. Dvs fråga vem killen är om du inte redan vet det och annars fråga om hon har skydd eller behöver hjälp med att skaffa skydd.

På så vis har ämnet tagits upp och avhandlats, och du har visat att du inte tycker hon har gjort något fel. Självklart kommer hon tycka det är pinsamt men då kan ni släppa det sen.

• Nano07

Prata om det, så det kommer ur världen. Och passa på att fråga om hon har skydd eller om hon vill ha hjälp att skaffa det.

Ignonerar du det så kommer ni bara tassa på tå runt varandra som fler har påpekat.

• viseversa
    viseversa skrev 2012-08-12 08:24:22 följande:
    Lotsas som ingenting!
    låtsas som ingenting såklart. Lotsas är något helt annat=)
  • vadskamanhetadå

Säg typ lite i förbifarten "Du, vi vet vad som hände igår och det var lite pinsamt för oss båda. Jag antar att du skyddar dig och vet vad du gör men om du undrar något så vet du att du kan prata med mig. Det är inte min ensak men jag vill bara att du ska veta det." Punkt. Det hade åtminstone jag uppskattat att få höra!

• DJkillen

Hon har hållit sig undan idag, så jag har inte kunnat prata med henne. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska säga. Killen hon låg med såg ut att vara ganska mycket äldre.

Ytterligare en pinsam situation när jag stötte ihop med henne i natt när hon var på väg till toaletten och såg hur hon såg ut då... 

• DJkillen

Nu har det hänt igen. Borde jag vara orolig?

• Denicee

[quote=69246671][quote-nick]DJkillen skrev 2013-03-21 13:19:23 följande:[/quote-nick]Nu har det hänt igen. Borde jag vara orolig?[ Jag tycker inte att du borde vara orolig. Det är normalt. Pratade du med henne sist? Du kanske ska be henne att hålla sig till sitt rum?

• Maripo

Det står ju på din profil att du är 26år och har ett barn på 6. :s

Svar på tråden Kom på dottern ha sex...