• carroes

Hur ofta träffas de sina barnbarn?

Hej på er:) tänkte kolla en sak med er! Hur ofta träffar era barns sina far/mor föräldrar? För att göra en lång historia kort så är de såhär. Jag bor tillsammans med min sambo och våran son i lägenhet. Huset jämte bor våran sons farfar. Han har inte träffat sitt barnbarn på snart två månader. När vi frågar när han har tänkt att träffa sitt barnbarn så säger han bara att vi kan komma in till honom. Ja anser då han kan lika gärna komma in till oss. Eftersom fr är han som ska träffa sitt barnbarn. Ja träffar liksom min son varje dag. Sedan blir han sur eftersom vi åker till mina föräldrar och hälsar på. Men de beror på tt dem hälsar på hemma hos oss också. Tycker ni att han har rätt att bli sur på oss?

• Svar på tråden Hur ofta träffas de sina barnbarn?
  • Lingonkex

Mina barns farmor bor väldigt långt bort så d träffas aldrig tyvärr Deras mormor bor kanske femton-tjugo minuter bort och hon träffar nästan aldrig varken mig eller barnen. Däremot träffar hon min syster och hennes barn väldigt ofta, och de bor på andra sidan Sverige.. Hon har precis haft tre veckors semester och flög upp till min syster och bodde där i två veckor, och hon har inte ens hört av sig till mig och mina barn:'( Detta har pågått i hela mitt liv och jag har nu tröttnat på det, vill inte att mina barn ska känna sig mindre älskade som jag gjort och fortfarande gör. Så himla tråkigt bara att barnen ska behöva växa upp utan släktingar, har inga andra släktingar som bryr sig heller tyv ärr

• carroes

Det som sårar mig mest är att han hellre åker och firar sin särbos granne som fyllde 19 som han bara träffat någon gång. Hn har liksom misst sitt barnbarn när han började gå och prata :( känns som om mb ska skit fullständigt i honom

• sarabusck

min dotter träffas sin farmor o mormor minst en gång i veckan, oftast mer. Farfar sällan och  morfar kanske 2 ggr i månaden ibland mer

vi bor alla nära varandra, dock inte gångavstånd 

• Imsavimsa

Vår dotter träffar farmor en gång per vecka, farfar en gång varje eller varannan månad. Mormor ung varannan vecka, morfar är död. 

Självklart tycker jag att ditt barns farfar skall besöka er, det är ju lättare för både barn och föräldrar att träffas på hemmaplan där allt är anpassat för barnet, framförallt när ni bor så nära. Sen kan ju ni såklart gå dit också, men jag hade nog resonerat lite som du, att initiativet borde ligga på honom. Men en del folk, främst gubbar, är lite initiativlösa på detta plan, vilket är min absoluta upplevelse, (alltså ingen fakta eller annat bakom det påståendet).

• Coruscant

Men gå in till farfar - gör det inte till en så stor grej! God och nära kontakt föder glädje och mera kontakt (väl???)!

• carroes

Ja trodde liksom att han skulle bry sig och hälsa på mycket när våran son föddes då det är hans enda barnbarn. Han blev jätte glad bär hm föddes och hn skrev på Facebook att han skulle skämma bort han så att han blev farfars pojk men de kan ha ju verklige inte påstå. Jobbigt att bo så nära han när man är så besviken:( vi ska på kräftskiva på samma ställe den 25 aug så får se om hn säger något så min sambo och han bråkat nu :(

• IsDimma

Vi träffar hans barnbarn några gånger per år - runt jul, någongång på sommaren när dom är hit. Sen åker han upp och hälsar på dom kanske en gång till varje år så tre-fyra gånger på sin höjd. Vilket vi tycker är för lite men tiden finns inte. Barnen är inte tillräckligt stora för att själv åka ner till oss och han jag bor med driver ett nystartat företag med allt vad det innebär med tid dom bor kanske runt 35 mil härifrån.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Elvis Mamma

Våra barn träffar sin mormor och morfar varje vecka. Farmor och farfar träffar dom nog max en gång i månaden, inte ens det. Bägge bor nära

• Mellanmjölkens land

Mormor träffar vi ca 1ggr/vecka, morfar är död.

Farmor och farfar bor utomlands och vi åker dit ca 1ggr/år men stannar då i 1v. Farmor kommer hit 1-2ggr/år och stannar 2-3 veckor men hälsar inte bara på oss utan även andra släktingar. Farfar engagerar sig inte så mycket i sitt barnbarn ens när vi ses även om vi vet att han är jätteglad över henne.

• sommar2001

Dottern träffar mormor/morfar varje vecka lite olika hur mycket men 1-3 ggr. Vi bor nära varandra. De hämtar tidigare på dagis kanske 1 dag/v sen brukar dottern vilja åka till dem när vi ska handla mat. Sen blir det spontanbesök.
    Farmor/farfar träffar hon 1 gång/år. Det ät ett avstånd på 100 mil men de pratar i telefon.

• sommar2001

Det gick för snabbt.

Vad spelar det för roll om ni går dit eller om han kommer till er? Huvudsaken är väl att de träffas. Äsch gå dit då ska du se att han kommer att komma över till er.

Svar på tråden Hur ofta träffas de sina barnbarn?