• Björnmossa

När skulle du använda denna sko?

Som rubriken lyder, när passar den här skon?

http://photos6.spartoo.eu/photos/961/96121/96121_150_A.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 22:08
    Tänker mig kontorsjobb där man ska vara lite prydlig och som inte är fysiskt ansträngande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 22:33
    Ni som inte gillar den får gärna berätta vilken sorts skor ni föredrar. Söker inspiration :D

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När skulle du använda denna sko?
  • Mother of 4

Jättefin! Snygg till blå stretchjeans, stuprör och svart kort kavaj. Perfekt på kontoret.

• Björnmossa

Kul med lite olika bud =). Gillar själv den damiga/tantiga stilen.

Kanske borde ha tillagt att jag i verkligheten bara har sett skon med mörkbrun klack. Vagabond hade en hel serie, några med ljus och några med mörk klack, men jag tycker de mörka är snyggare.

• Bättan

Jag har flera par, ifrån vagabond, har den varianten med högre klack och lite platå. Mina är skitsnygga. Har blommiga, bruna och ny sist köpte jag lila i mocka. Skon fungerar perfekt för mig som går och står på mitt kontor. Klacken "hjälper" till så att fötterna och ryggen inte gör ont.

• Lavish
    Khaleesi skrev 2012-08-13 16:10:05 följande:
    Är det förresten bara jag som är närmare 40 som tycker att metallringarna gör att skon ser otroligt tantig ut?
    Jo metallringarna är lite tantiga men skulle fortfarande kunna köpa den till halva priset på rea och slita på jobbet.
  • En struts

Usch, hatar kilklack. Aldrig för mig. Men det är också för att jag tycker det ser så sjukt oergonomiskt ut. Jag tycker liksom skor blir fula då jag samtidigt anar att de är oergonomiska.
    Men de ser absolut snygga ut, om jag försöker bortse från mina egna värderingar. Visst passar de på kontoret.

• Björnmossa
    En struts skrev 2012-08-14 00:32:18 följande:
    Usch, hatar kilklack. Aldrig för mig. Men det är också för att jag tycker det ser så sjukt oergonomiskt ut. Jag tycker liksom skor blir fula då jag samtidigt anar att de är oergonomiska.
    Men de ser absolut snygga ut, om jag försöker bortse från mina egna värderingar. Visst passar de på kontoret.
    Inte värre än andra klackskor, men sen är ju klackskor inte alls optimala förstås.
    Duckan skrev 2012-08-14 13:04:14 följande:
    Nej, ser inte nån bild på mörk klack?
    Kopiera in länken ovan!

• Johan70

Jag använder över huvud taget inte högklackat. Dessa skulle därför inte passa mig. De skulle kännas för feminina och jag har ingen tendens till transvestism. Därför svarade jag "inte alls".

Vore jag kvinna, skulle jag möjligen ha dem till vardags, alltså på jobbet. Till fest passar de inte, de är inte tillräckligt eleganta för det, tycker jag.

• Bättan

Har köpt ett par i samma modell fast de är med snöre och ser ut som "gubbskor" skit snygga enligt mig ;)

Svar på tråden När skulle du använda denna sko?