• Anonym (Väntar barn nr 4)

Rädd för att föda fram ännu ett stort barn!

Hejsan!

Jag är en tjej på 29år som väntar mitt fjärde barn. 
    Mitt "problem" är som så att mina barn bara blir större och större vid varje graviditet.

Mina barn har vägt vid födseln 3985g 4065g och 4850g.

Min senaste som vägde 4850g föddes för snart två år sdan och jag kan fortfarande må dåligt över tanken att ha fött fram ett så stort barn. Jag förlorade massor med blod och skadade svanskotan + att jag mådde dåligt psykiskt över att a fött fram ett så stort barn!

Jag sprack i en gammal bristning så jag blev inte "mera" skadad än så.
    Det tog lång tid innan jag vågade ha ett samliv med min man igen pga den psykiska kännslan jag hade efter den förlossningen.

Nu väntar vi vårat fjärde barn då som sagt och rädslan och kännslorna kryper sakteligen på igen. Min BM säger att jag ska få börja göra Tul i v36 för att hhålla koll på hur barnet växer, men jag litar inte riktigt på att det räcker. Jag vill verkligen inte vara med om detta igen!

Jag känner mig dessutom jätte larvig som är rädd för detta då jag har fött tre barn och även väljer att skaffa ytterligare ett barn.        

Hur ska jag göra  för att slippa vara rädd?

Ps. jag har inte fått eller haft diabetes  och jag var heller inte så stor sist att man kan ana stor bebis heller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-13 18:08
    Jag skall även tillägga att jag inte gick över tiden med något utav barnen!

• Svar på tråden Rädd för att föda fram ännu ett stort barn!
  • Anonym (Väntar barn nr 4)

Jag skulle gärna vilja få ett svar.... Rynkar på näsan

Svar på tråden Rädd för att föda fram ännu ett stort barn!