Thailand, massor med frågor och funderingar
Det verkar som att sambon har sagt ja till att vi åker 2v till Thailand i december. Tanken är att flyga till Phuket och bo på Kamala Beach Resort. Det blir en Happy Baby apartment vilket bl a innebär en inhägnad liten trädgård samt barnstol på rummet. Vi kommer vara 2 vuxna och ett barn på 20 mån.
Nu har jag några frågor och tar gärna emot åsikter/svar/förslag på smarta lösningar!
Flyget dit är nattflyg tar drygt 11h. Dottern kommer (förhoppningsvis) sova hela eller åtminstone större delen av vägen. Är det nått särskillt man ska tänka på att ha med?
Transfer ingår inte i resan och vi funderar på att boka transfer med kids on board istället för att ta buss. Fördelen är då att dottern får sitta bakåtvänd istället för att sitta i våra knän. Säkrare och skönt för oss efter att ha haft henne i knät i uppåt 12h. Prisskillnaden är inte enorm. Hur har ni gjort?
Det är några timmars tidsskillnad, hur har era små klarat av den? Inte kul om dygnsrytmen har fixat till sig lagom tills dess att det är dags att åka hem...
Det går att hyra en phil & teds från Kids on board för 4-500kr. I boendet kommer det även ingå en vagn men jag har hört en del negativt om vagnarna där. Vi skulle även kunna köpa en billig sulky och ta med eller t o m ta med dagisvagnen. Vi bär en del och dottern tycker även om att gå så vagnen kommer kompleteras med en bärsele. Vilket alternativ skulle ni valt?
Är det något särskillt vi ska tänka på att ta med? Välling dricks inte med någon större förtjusning och toaträningen tänkte vi ta tag i medan vi är där. Trainingpants i tyg med inlägg kommer därmed tas med vilket bör minska behovet av blöjor. Flytväst? Går att hyra från brandkåren här hemma för typ 100kr/vecka. Jag har sett en uppblåsbar kudde som gör att barnet når upp över bordskanten, vad tror ni om det när det inte finns barnstol? Det vore även praktiskt när vi hälsar på släkt och vänner här hemma. Nått annat vi ska tänka på?
På hemresan blir det 6h vakenflyg, mellanlandning och 6h nattflyg. Vad ska vi tänka på inför den flygresan?