• Danielleco

Kastade ut honom och hans familj

Just nu sitter jag och jobbar, samtidigt som jag vaggar min 3,5 månader bebis och skriver här förstås.
    Träffade en kille för cirka 3 år sedan och han var pigg, alert, skärpt, annorlunda och mycket snäll - tills jag började leva med honom. Sakta men säkert såg jag honom bli mer och mer den  han verkligen var. Trött, lågpresterande och självupptagen. Ja, han har en jättefint inre men hans föräldrar är sjuka och dem har pajat honom.

Eftersom jag fick dra hela lasset med företag, barn, städning - inte matlagning dock, men resten så började jag tröttna på hans beteende. Killen och jag är gemensamt företag som han inte längre orkade sköta. Så jag fick göra allt! Samma dag som jag födde stog jag och packade ordrar. Han somnade på min förlossning när jag hade värkar. Så blev han arg och skulle gå därifrån.

Senast förra veckan fick jag ta fram kläder till honom på morgonen, åt pojken och "pappan". Om jag inte gjorde det, gick han i samma och sov i dem också. Han tyckte jag klagade när jag frågade om han kunde borsta tänderna och duscha. Jag klagade! Jag tar barnet varje natt och sover hela nätterna och på morgonen när jag INTE är utvilad passar han på och tar sovmorgon, även fast jag ber honom hjälpa mig och ta vår bebis. Om jag "kritiserar" honom blir han arg och försvarar sig att han faktiskt lagar all mat - vilket är hans intresse så klart!

Jag är så trött på denna man så till slut slängde jag ut honom. Jag sade att du ser bara till dina egna behov. Då flinar han, jävla toffla, så jag säger, att han måste börja lyssna på mina behov också för jag orkar snart inte längre. Då säger han att jag klagar hela tiden! (Att han inte städar efter sig, byter kläder, duschar, borstar tänder, dammsuger och så vidare). Så jag ber honom dra - eftersom han sårar mig så mycket och inte lyssnar på mig utan går bara till motattack.

Istället för att ifrågasätter tar våra sista pengar och sticker till Stockholm och bor med sin mamma.
    Mamma manipulerar honom grovt, den toffeln att jag ska flytta till min föräldrar så kan hon så snällt hjälpa till att vakta hennes barnbarn(på hennes villkor) samtidigt som jag och Henrik över en lång period försöker prata ut. Jag ska alltså bo hos mina föräldrar som en jävla bebis?

Han ringer mig och berättar hur mycket han trivs där med mamma och att jag borde överväga att bo med mina föräldrar. Hans mamma är en psykopatisk kontrollmänniska som sitter ensamstående.

Han lämnade mig utan pengar, utan bil, med en hund, med företag, bokföring och med bebis....
    Hans syster är schysst med hela familjen är skruvad!

Dem tycker att man har rätt att söka sig själv. Att man måste separeras från sin familj för att "hitta sig själv". Att han så klart ska få bo hos mamma och bli ompysslad av henne och hans mormor. Så gosigt! Hon tänker inte på att han har gjort detta barn lika mycket som jag! Jag får aldrig någon paus, aldrig! Det är bara den där idioten!

Jag var tvungen att skriva av mig! Jag är så förbannad! Någon som har tips på hur man kan få bort ilskan!
    Jag vill inte ha tillbaka den idiotiska toffeln hit. Om han hellre vill vara bebis istället för pappa tänker jag klara detta själv! Jävla diva!

• Svar på tråden Kastade ut honom och hans familj
  • Sunshine808

Jag vet inte vad du ska göra för att bli av med din frustration det enda jag kan säga är att, skrik i en kudde. Du verkar vara mycket stark men även de starkaste behöver vila. Har du någon som kan hjälpa dig, någon släkting ifall du behöver sova ut?

• Happymom

Oj oj oj,
    Kan känna igen min egen sambo till vissa delar i din, så något manligt verkar det ju vara. För jag vet flera som har samma problematik.

Fast toffel skulle jag inte vilja kalla honom, för det är det mannens polare brukar kalla män som sätter tjejen på piedestal och gör allt för henne, vilket då ska vara nedlåtande, men är en sån man som alla tjejer som upplevt motsatsen drömmer om.

Tycker så synd om dig, men kan du inte få ut föräldrapeng och lägga ner företaget. Han måste ju dessutom betala underhåll om ni inte bor ihop... Eller kan du plocka in någon att arbeta i företaget då du är föräldraledig? Du måste ju få ta det lite lugnt när du har en nyfödd

• Danielleco

Tack för att ni svarar! Det förväntade jag mig inte!

Företaget kommer förmodligen läggas ned, men jag får sitta och åka i 3 timmar för att skicka paket med bebis i bärsjal och hund kommunalt. Det är en jävla röra! Min mamma och faster kommer ned i helgen för att få lite saker ordnade så att jag kan fixa resten själv.

Han tofflade förmodligen för mig när vi träffades och nu tofflar han med sin mamma.
    Hela hans familj är sjuk! Hans syster är ganska schysst som sagt men jag skrev ett sms till henne(trodde vi var vänner) "Har ****** skrivit sig hos sin mamma än?"  Då svarar hon "Var inte så rak mot mig! Snälla!".

Sedan läxade hon upp mig att om jag är så här hård och envis mot ***** så förstår hon hans reaktion...
    Jävla idioter hela familjen! Här är en par människor som har grova problem med dem själva! Verkligen INGEN som helst koll på känslor! Är man arg så är man arg, det är väl inget fel med det, så länge man inte säger elaka saker som sårar den andre! Tydligen är man för hård då! Att min pojkvän skrek mig i ansiktet "Jag hatar dig, fatar du det!" förra veckan på grund av att jag bad om hjälp på kvällen, det är tydligen helt okej! "Han mår ju dåligt nu!"

Han, han, han, han, han behöver paus, han behöver avlastning, han behöver sin mamma och mormor, han behöver få luft och lugn och ro! GAH!

• elizat

Fyfan vad tråkig situation! Men se till att vila med bebisen nu. Lägg dig med ditt barn och vila. Du behöver några timmar, bebben mår bättre av det också. :) Kram!

Svar på tråden Kastade ut honom och hans familj