• Anonym (ingen lust)

Ingen sexlust och frustrerad make.

Jag och min man har ett väldigt stort problem. Sen cirka ett år tillbaka så är min sexlust totalt bortblåst! Av vilken anledning vet jag inte. Jag äter en medicin som kan ge minskad sexlust, sen så har det hänt så förbaskat mycket i mitt liv på sistone så det känns som man knappt har lust med någonting. Tiden och orken går bara till min dotter som är 4 år och är väldigt krävande pga diverse funktionshinder.

Min man är väldigt frustrerad och har t.o.m. sagt att han tänker skaffa en älskarinna om jag inte vill ha sex! Jag kan ju inte tvinga fram det. Nu har det varit lugnt och han har inte sagt så mycket om min minskade sexlust, men idag så kom han in på det igen och sa: "-Vi kanske ska skiljas då?"  Jag blev jätteupprörd och ledsen. Jag vet inte vad jag ska göra... Jag vill inte att min dåliga sexlust ska sabba vårat äktenskap, allt annat är så bra! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Ingen sexlust och frustrerad make.
  • Anonym

Bara att bita i kudden och ta emot...

• katalysator

Jag ser tre alternativ:

1) Försök hitta en lösning på dina lustproblem. Kan du byta till en annan medicin? Kan du komma i ordning med ditt liv så att du inte är lika stressad? Har du provat något luststimulerande preparat?

2) Låt din man skaffa sig en älskarinna, om du inte vill ha sex med honom och tycker att äktenskapet är bra i övrigt.

3) Skilj er, om din man inte kan tänka sig att leva utan sex och du inte tycker att det är värt att lösa problemet. 

• Simon 681

Grejen är att jag tror att din man kan ge dig en frist om du visar dig villag att jobba på problemet. Gå till doktorn, det kanske är ett lättåtgärdat hormonproblem. Gå i perterapi. Försök att hitta stunder för intimitet, typ massage och liknande.

Men visa att du VILL göra något åt situationen. Vad skall han annars tro? 

• Anonym (Blake)

Jag förstår din frustration och jag förstår samtidigt din man. Både han och du går bitvis sönder inifrån då du inte kan framkalla lusten och han lyckas inte kväva sin egen. Ni har hamnat i en ordenligt jobbig sits - och tyvärr måste ni båda jobba enormt för att gå hela ur det här.

Jag har tyvärr inga bra råd på lager - önskar er all lycka till.

• jomen64
    Simon 681 skrev 2012-08-14 17:19:23 följande:
    Grejen är att jag tror att din man kan ge dig en frist om du visar dig villag att jobba på problemet. Gå till doktorn, det kanske är ett lättåtgärdat hormonproblem. Gå i perterapi. Försök att hitta stunder för intimitet, typ massage och liknande.

Men visa att du VILL göra något åt situationen. Vad skall han annars tro? 

Helt rätt!!
    Visa och tala om att du VILL göra något åt situationen. Tror han att du inte ens vill det så kommer det att tära mycket på honom.
    jag vet!

Bara att du skriver här visar att du är intresserad och vill göra något åt det BRA! Din man kan vara lycklig!
  • Anonym
    katalysator skrev 2012-08-14 17:14:57 följande:
    Jag ser tre alternativ:

1) Försök hitta en lösning på dina lustproblem. Kan du byta till en annan medicin? Kan du komma i ordning med ditt liv så att du inte är lika stressad? Har du provat något luststimulerande preparat?

2) Låt din man skaffa sig en älskarinna, om du inte vill ha sex med honom och tycker att äktenskapet är bra i övrigt.

3) Skilj er, om din man inte kan tänka sig att leva utan sex och du inte tycker att det är värt att lösa problemet. 
Svar på tråden Ingen sexlust och frustrerad make.