• PrimitivMan

Ni med mindre sexlust än partnern. Hur minska skillnaden?

Att man har olika sexlust i ett förhållande kan tära på relationen. För båda parterna.

Du som har mindre lust än vad din partner har. Hur skulle du helst vilja att skillnaden mellan er vad gäller sexlust skall minska. Vill du att din egen lust ökar eller vill du att partnerns skall minska för att jämna ut mellan er.

Sen hur det skall gå till för att öka eller minska lusten eller vad som är enklast det lämnar vi utan bara vad ni känner.

Kommentera gärna varför ni väljer det ena eller det andra.

Is sex dirty? Only if it's done right
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med mindre sexlust än partnern. Hur minska skillnaden?
  • CeeJay

Är kvinna: Jag vill att min sexlust ökar

Anledningen är ganska enkel - vill ju inte ha ÄNNU mindre lust Men just nu känns det helt ok och vi börjar hamna rätt båda två tror jag (där vi båda känner oss nöjda, min lust HAR ökat sedan jag slutade med en av mina mediciner)  

• Anonym (kvinna)

Är kvinna och jag vill att min partners sexlust minskar då jag föredrar att onanera framför att ha sex. Så för mig skulle en ökad sexlust inte vara till någon nytta.

• PrimitivMan
    Anonym (kvinna) skrev 2012-08-14 17:51:01 följande:
    Är kvinna och jag vill att min partners sexlust minskar då jag föredrar att onanera framför att ha sex. Så för mig skulle en ökad sexlust inte vara till någon nytta.

Är inte det största problemet att du föredrar onani framför sex med din partner? Är det för att du inte njuter av sex tillsammans med honom (eller oavsett partner)?

Nu hade jag dock inget alternativ för just den varianten dock
  • Anonym (kvinna)
    PrimitivMan skrev 2012-08-14 17:54:26 följande:

Är inte det största problemet att du föredrar onani framför sex med din partner? Är det för att du inte njuter av sex tillsammans med honom (eller oavsett partner)?

Nu hade jag dock inget alternativ för just den varianten dock

Sex är ju skönt, men jag får aldrig orgasm och det är oerhört frustrerande. Jag tror att min minskade lust beror på det. Vid onani får jag alltid orgasm och jag njuter mycket mer av onani.
  • PrimitivMan
    Anonym (kvinna) skrev 2012-08-14 17:57:21 följande:

Sex är ju skönt, men jag får aldrig orgasm och det är oerhört frustrerande. Jag tror att min minskade lust beror på det. Vid onani får jag alltid orgasm och jag njuter mycket mer av onani.

Misstänkte det var så. Då är det klart att sex med partner inte blir lika kul. Det funkar alltså inte att du smeker dig samtidigt som ni har sex då (fast jag antar du testat det mesta redan)?
  • Anonym (kvinna)
    PrimitivMan skrev 2012-08-14 18:00:15 följande:

Misstänkte det var så. Då är det klart att sex med partner inte blir lika kul. Det funkar alltså inte att du smeker dig samtidigt som ni har sex då (fast jag antar du testat det mesta redan)?
    Ja men precis. Har testat en del ja. Jag vill inte ha sex alls egentligen då jag inte får ut något av det, och min man förstår mig vilket gör att vi nästan aldrig har sex, vilket är skönt. Klart min man är lite frustrerad, men han förstår mig och tycker det är ok att vi bara har sex några gånger per år.
  • Anonym (Bara borta)

Jag är kvinna, och vill inget hellre än att min egen sexlust ökar. Det är slöseri med naturresurser att en sådan godbit som min man inte utnyttjas till fullo.

Svar på tråden Ni med mindre sexlust än partnern. Hur minska skillnaden?