• HeidiiD

Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!

Hej tjejer!

Vet att det säkert finns flera såna här trådar, men jag startar en i varje fall!

Mina symtom är följande;

- Rosaklar flytning 26/7
    - Trötthet
    - Molandevärk
    - Ökade toabesök
    - Upphöjningar i vårtgårdarna
    - Ömma bröst/bröstvårtor, känns även tunga
    - Metallsmak i munnen
    - Yr
    - Kliar på brösten
    - Halsbränna
    - "Träningsvärk i nedredelen utav magen om jag sitter, böjer mig, eller sträcker mig efter något
    - Illamående
    - Klara flytningar
    - Brinnande känsla i brösten
    - Tydliga blodådror på brösten
    - Finnar, vilket jag ALDRIG har

Har beställt hem tester, och hoppas på ett oplanerat men väldigt välkommet plus :)
  • Svar på tråden Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!
  • cara84
    cara84 skrev 2017-07-23 21:53:44 följande:

Hej

Förväntad mens 13/6 men fick brun/röda flytningar 10/6.

?mår illa

Mina byxor är tajtare

Otroligt trött

Hungrig typ jämt

?huvudvärk som kommer och går

Molvärk då o då mest på kvällarna

Humöret svänger

Svårt att göra nr 2 och gasig

Tagit test men det är negativt fortfarande... Om jag är gravid så är jag 5+6 idag

Hur har det gått för dig?

• EliinMariina

Över ett år sen det skrevs i den här tråden men gör ett försök och ser om det blir svar :p

Har sedan den 7e september haft magvärk, både högt upp, till höger och i tjejmagen. Det har liksom pendlat mellan de ställena. Sen den 17e september ca så har det varit mest i tjejmagen. Sista mensen började 1a september och varade bara i tre dagar och var extremt sparsam, skulle det inte vara för hygieniska skäl skulle jag knappt behöva byta skydd. Vanligtvis är mensen 5 dagar lång och extremt riklig, behöver både super tampong och nattbinda för det ringer igenom på bara en kvart typ. Har som hugg i tjejmagen och som kramp och stickningar är jag reser mig upp från sittandes, samt att brösten gör äckligt ont när man tar på dom,eller bara springer med för den delen. BIM är beräknad ca 30e sep-2a okt. Har testad negativt för tre dagar sen, men vet att det var för tidigt haha.

Hoppas verkligen på plus denna månad då vi försökt aktivt i nästan 3 år :(

• h0pe79

Jag är på äl +9 idag. Har upplevt sura uppstötningar vilket jag aldrig har annars. Lite småhugg i magen, yr och lite smått illamående ibland. Jag skulle egentligen ha mens igår då jag har sjukt kort lutealfas...men ingen mens än.

EliinMariina - jag gjorde som du och testade alldeles för tidigt. Tänkte testa imorn bitti, då äl +10 :)

• EliinMariina
    h0pe79 skrev 2018-09-27 17:21:12 följande:

Jag är på äl +9 idag. Har upplevt sura uppstötningar vilket jag aldrig har annars. Lite småhugg i magen, yr och lite smått illamående ibland. Jag skulle egentligen ha mens igår då jag har sjukt kort lutealfas...men ingen mens än.

EliinMariina - jag gjorde som du och testade alldeles för tidigt. Tänkte testa imorn bitti, då äl +10 :)

Hur gick det, Har du testat än? ^^ Håller tummarna för dig :D

jag ska nog vänta tills söndag morgon som tidigast innan jag tar nästa test
  • h0pe79
    EliinMariina skrev 2018-09-28 15:49:47 följande:

Hur gick det, Har du testat än? ^^ Håller tummarna för dig :D

jag ska nog vänta tills söndag morgon som tidigast innan jag tar nästa test

Näe hann inte imorse så får testa imorn, då äl +11 :)

Jag vet inte om jag kan vänta en dag till.. Förvisso har jag känt liknande mensvärk ikväll, vill inte ha mens :(

Håller tummarna för dig med <3
  • EliinMariina
    h0pe79 skrev 2018-09-28 20:24:24 följande:

Jag vet inte om jag kan vänta en dag till.. Förvisso har jag känt liknande mensvärk ikväll, vill inte ha mens :(

Hoppas verkligen att du slipper mens och det är växtvärk istället <3 Håller tummar och tår för att du får ett plus :D

Jag har känt av smått ett besvär jag brukar lida av runt mens, dvs öm i huden :( hoppas att det bara är inbillning (svårt då det gör ont när något nuddar huden men hoppas ändå) och att mensen inte alls kommer :)
  • Ngravid

Är det vanligt att ha som symptom att man känner illamående och mild smärta i vänster nedre del av magen? Jag Har väldigt oregelbunden mens så vet inte när jag har ÄL eller BIM.

• EliinMariina

Prova att testa, det låter ju ändå lite hoppfullt ^^

h0pe79 skrev 2018-09-28 20:24:24 följande:

Är nyfiken nu, har du testat dig? :D
  • h0pe79
    EliinMariina skrev 2018-10-01 10:43:34 följande:

Prova att testa, det låter ju ändå lite hoppfullt ^^

Är nyfiken nu, har du testat dig? :D

Jag testade imorse, inte en tillstymmelse till streck.. Hoppades verkligen. Men jag har ett CB med veckoindikator liggandes så det tar jag till helgen. Är det nåt så borde det synas då, om inte så borde mensen ha dykt upp. ÄL +13 idag.

Hur går det för dig? :)
  • Revs

Jag jobbar på förlossningen sedan +2 år tillbaka, de senaste 3 månaderna kanske har min kropp lurat mig gång på gång! jag har tagit en hel del gravtest som varit negativa, och lika besviken har jag blivit varje gång.

Jag äter p-piller sedan kanske 10 år tillbaka vilket fungerar perfekt, jag märker inte ens att jag äter p-piller då jag har 0 biverkningar (Zoely).

Även om jag äter p-piller, så skulle jag väldigt gärna bli gravid. Tiden är inte den mest optimala eftersom jag och killen inte bor i samma stad ens, vi letar hus tillsammans dock. Men någonstans i mitt perfektionistiska och strukturerade sinne, så hoppas jag att mina p-piller inte ska fungera för nån sekund, så jag "råkar" bli gravid ändå (haha...knäppgök). Jag vill ju ändå att boende ska vara fixat först, innan vi ger oss in på den resan.. Men kan inte låta bli att önska preventiv-fel ändå. 

Nu till mitt problem.. Min kropp har trott den varit gravid kanske 7-8 gånger de senaste 3-4 månaderna. Jag måste kissa under natten, vaaarje natt, jag känner mig uppblåst konstant, har lite molande mensvärk, ont i brösten/vårtorna, kvällsillamående (är det ens "a thing"?), lite flytningar då och då. Tagit flera test som varit negativa. Nu de senaste kanske 3-4 veckorna har mina bröst varit mer ömma, men jag säger till min kropp att jag inte går på det en gång till, så jag har inte tagit några fler test. Skengravid eller VAD. Blir ju inte bättre av att jag ser sötnosar på jobbet varje natt heller.

Vad är det som händer egentligen....

• NME9319

Jag hoppas någon kan ge mej svar r i tråden fast det är några år sedan den är skapad..

Min mens har inte kommit alls tunt april månaden(förväntan mens 23.4) men är nu 8 dagar sen.

Mina symptom är;

Trötthet

Lite yr ibland

Ont i svanskotan sen ca.2 veckor tillbaka

Mensvärk

Igår kväll och idag på morgon hade jag illamående

Hungrig ofta

Lätt irriterad

Känner mig svullen

Blodrådror har börjat synas tydligt och lite ömma bröst.

Dessa symptom har jag aldrig haft och mensen är aldrig försenad. Men gravtest visar negativt sen igår(7 dagar försenad mens) men ska jag testa ett digital ännu eller ska jag söka hjälp?

Eller är det enda mensen som spökar?

När plussade ni?

Och någon här som haft liknande symptom?

Någon som även varit gravid trots negativ gravtest?

Planerar ju inte barn i dagens läge men om jag är nu gravid så är barnet välkommen! :)

• 2barnsmorsan
    NME9319 skrev 2019-05-02 09:41:22 följande:

Jag hoppas någon kan ge mej svar r i tråden fast det är några år sedan den är skapad..

Min mens har inte kommit alls tunt april månaden(förväntan mens 23.4) men är nu 8 dagar sen.

Mina symptom är;

Trötthet

Lite yr ibland

Ont i svanskotan sen ca.2 veckor tillbaka

Mensvärk

Igår kväll och idag på morgon hade jag illamående

Hungrig ofta

Lätt irriterad

Känner mig svullen

Blodrådror har börjat synas tydligt och lite ömma bröst.

Dessa symptom har jag aldrig haft och mensen är aldrig försenad. Men gravtest visar negativt sen igår(7 dagar försenad mens) men ska jag testa ett digital ännu eller ska jag söka hjälp?

Eller är det enda mensen som spökar?

När plussade ni?

Och någon här som haft liknande symptom?

Någon som även varit gravid trots negativ gravtest?

Planerar ju inte barn i dagens läge men om jag är nu gravid så är barnet välkommen! :)

Kan ju vara försenad mens, och mensen kan ju också ge massa symptom som ömma bröst, irritation, hunger. Fast jag har läst i andra trådar att de finns de som av någon anledning plussar väldigt sent. Så kommer inte mensen igång borde du testa igen! :)
  • 2barnsmorsan
    Revs skrev 2019-03-29 14:00:26 följande:

Jag jobbar på förlossningen sedan +2 år tillbaka, de senaste 3 månaderna kanske har min kropp lurat mig gång på gång! jag har tagit en hel del gravtest som varit negativa, och lika besviken har jag blivit varje gång.

Jag äter p-piller sedan kanske 10 år tillbaka vilket fungerar perfekt, jag märker inte ens att jag äter p-piller då jag har 0 biverkningar (Zoely).

Även om jag äter p-piller, så skulle jag väldigt gärna bli gravid. Tiden är inte den mest optimala eftersom jag och killen inte bor i samma stad ens, vi letar hus tillsammans dock. Men någonstans i mitt perfektionistiska och strukturerade sinne, så hoppas jag att mina p-piller inte ska fungera för nån sekund, så jag "råkar" bli gravid ändå (haha...knäppgök). Jag vill ju ändå att boende ska vara fixat först, innan vi ger oss in på den resan.. Men kan inte låta bli att önska preventiv-fel ändå. 

Nu till mitt problem.. Min kropp har trott den varit gravid kanske 7-8 gånger de senaste 3-4 månaderna. Jag måste kissa under natten, vaaarje natt, jag känner mig uppblåst konstant, har lite molande mensvärk, ont i brösten/vårtorna, kvällsillamående (är det ens "a thing"?), lite flytningar då och då. Tagit flera test som varit negativa. Nu de senaste kanske 3-4 veckorna har mina bröst varit mer ömma, men jag säger till min kropp att jag inte går på det en gång till, så jag har inte tagit några fler test. Skengravid eller VAD. Blir ju inte bättre av att jag ser sötnosar på jobbet varje natt heller.

Vad är det som händer egentligen....

Om du äter p-piller är du förmodligen inte gravid. Men jag förstår känslan. Längtar man så är det lätt att tolka in och drömma sig bort! :)
Svar på tråden Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!