Jag jobbar på förlossningen sedan +2 år tillbaka, de senaste 3 månaderna kanske har min kropp lurat mig gång på gång! jag har tagit en hel del gravtest som varit negativa, och lika besviken har jag blivit varje gång.
Jag äter p-piller sedan kanske 10 år tillbaka vilket fungerar perfekt, jag märker inte ens att jag äter p-piller då jag har 0 biverkningar (Zoely).
Även om jag äter p-piller, så skulle jag väldigt gärna bli gravid. Tiden är inte den mest optimala eftersom jag och killen inte bor i samma stad ens, vi letar hus tillsammans dock. Men någonstans i mitt perfektionistiska och strukturerade sinne, så hoppas jag att mina p-piller inte ska fungera för nån sekund, så jag "råkar" bli gravid ändå (haha...knäppgök). Jag vill ju ändå att boende ska vara fixat först, innan vi ger oss in på den resan.. Men kan inte låta bli att önska preventiv-fel ändå.
Nu till mitt problem.. Min kropp har trott den varit gravid kanske 7-8 gånger de senaste 3-4 månaderna. Jag måste kissa under natten, vaaarje natt, jag känner mig uppblåst konstant, har lite molande mensvärk, ont i brösten/vårtorna, kvällsillamående (är det ens "a thing"?), lite flytningar då och då. Tagit flera test som varit negativa. Nu de senaste kanske 3-4 veckorna har mina bröst varit mer ömma, men jag säger till min kropp att jag inte går på det en gång till, så jag har inte tagit några fler test. Skengravid eller VAD. Blir ju inte bättre av att jag ser sötnosar på jobbet varje natt heller.
Vad är det som händer egentligen....