• vickan1985

Gissa vilket kön min lilla har?

Hej Vi väntar vårt första lilla barn, och jag är så glad och ser framkomst ankomsten. Som alla andra tycker även jag att det är väldigt skoj att gissa kön. Jag har inte så mycket att gå efter mer än detta. Jag är jämt runt på magen och sidorna samt rumpan. Illamående endast första 2 veckorna. Fått lite små finnar i ansikte och på bröstet. Är i v19 och gått upp ca 4 kg. Pyrets hjärtljud låg på 160 när vi var inne senast på UL. Gissar på att vi hade sex 2 dagar innan ÄL. Bebisen hade fina händer uppe vid sitt ansikte näsa hela förra UL. Barnmorskan såg så klart vilket kön det är, men jag ville ha de hemligt. Kanske är de lättare att se pojkens kön än flickans tänker jag:)? Någon som har en tanke? Eller vakt i samma sits med de olika faktorerna och fått barn?? Kommentera gärna!! Tack! Med vänlig hälsning,/ en glad blivande mamma

• Svar på tråden Gissa vilket kön min lilla har?
  • Lustigbulle

Högt hjärtljud ska visst vara vanligare på tjejor...vår bebbe hade 150 och var också väldigt livlig, BM gissade på tjej:)

• Minza83

höga hjärtljud = tjej är en MYT. 

vår andra son hade över 150 hela graviditeten igenom .. ;))

du kan ju gissa hur mycket du vill ts :)) men eftersom du inte vill veta förrän bebisen föds så lär du få vänta hehe :D
    det är antingen det ena eller det andra Skrattande

jag gissar på en.. HEN ... SkrattandeSolig
    - det går inte att säga utifrån symptom,magform och hjärtljud vilket kön bebisen har.. tyvärr kan man kanske säga hehe :))

• Lustigbulle
    ShiningStar83 skrev 2012-08-23 13:32:37 följande:
    höga hjärtljud = tjej är en MYT. 

vår andra son hade över 150 hela graviditeten igenom .. ;))

du kan ju gissa hur mycket du vill ts :)) men eftersom du inte vill veta förrän bebisen föds så lär du få vänta hehe :D
    det är antingen det ena eller det andra Skrattande

jag gissar på en.. HEN ... SkrattandeSolig
    - det går inte att säga utifrån symptom,magform och hjärtljud vilket kön bebisen har.. tyvärr kan man kanske säga hehe :))

Haha, så är det säkerligen! En del verkar vilja hålla på och gissa åt en, men de får väl hållas...jag är helt övertygad om att vår bäbbä är en kille ändå, trots hjärtljud osv. Kaaaanske får vi veta på RUL om tre veckor...Glad
  • vickan1985

Ni som inte tycker att de är någon bra idé att fråga andra om kön, ni behöver ju inte lägga energi på att skriva då. De är ju synd att ni gör det! 

Svar på tråden Gissa vilket kön min lilla har?