• devcat

Vem vill ha en svart kattunge? -Akut hjälp!

Hej, jag köpte en kattunge i lördags. På grund av allergi, så måste jag sälja honom. Jag tycker att det är dumt av mig att bara köpa en katt utan att tänka efter. Men jag tycker att de är söta och jag gillar katter. Jag har prövat blocket, fyndtorget och gulan men hitils inget svar. Katthemmet tar inte emot katter som inte är hemlösa. Jag kan inte bara slänga ut min katt.

Finns det någon här som vill köpa min katt för 250 kronor?
    En hane, 3 månader gammal svart kattunge. Han är busig och lekfull.  
    Jag är väldigt tacksam om ni svarar. 

• Svar på tråden Vem vill ha en svart kattunge? -Akut hjälp!
  • nemo1
    Madwig skrev 2012-08-19 03:36:32 följande:
    Ja de hon köpte den av sa att den va 3 månader och det är inte så lätt att veta hur stor en katt skall vara då om man aldrig haft katt innan. Jag råkade ut för precis samma sak när jag köpte min första katt. Fattar inte va det är för dumskallar som säljer kattungar så tidigt.

www.facebook.com/photo.php?v=419494258096794 Liten videosnutt på kisse =)

Jag har mailat lite olika katthem för att se om de kan bidra med vaccinationskostnad o eventuell mat men inte fått svar ännu.  Han kommer alltså troligtvis inte längre säljas för 250kr då jag med största sannolikhet själv kommer få betala två vaccineringar, avmaskning samt medicin till den ögoninfektion han har och behöver behandlas för.
    Ja du vad säger man?? Du borde ha läst på om katter INNAN du skaffade en först och främst. Sedan tror jag inte ett smack på att du är allergisk utan upptäckte att det var dyrare och mer jobb med en kattunge än vad du tänkt.
    Mejla katthem???hur tänkte du nu? Alla katthem lever själva på gåvor och jobbar ideellt, alla katthem går dessutom back på varenda katt dom säljer. Tror du på allvar att dom skulle bekosta DIN katts vaccinationer och mat, vilken värld lever du i? 
  • ForReal
    nemo1 skrev 2012-08-19 17:47:16 följande:
    Ja du vad säger man?? Du borde ha läst på om katter INNAN du skaffade en först och främst. Sedan tror jag inte ett smack på att du är allergisk utan upptäckte att det var dyrare och mer jobb med en kattunge än vad du tänkt.
    Mejla katthem???hur tänkte du nu? Alla katthem lever själva på gåvor och jobbar ideellt, alla katthem går dessutom back på varenda katt dom säljer. Tror du på allvar att dom skulle bekosta DIN katts vaccinationer och mat, vilken värld lever du i? 
    Du vet att den du citerat inte är TS? Dvs. denna person har tagit över TS katt, för att hjälpa katten.
  • pluvdo
    nemo1 skrev 2012-08-19 17:47:16 följande:
    Läs om, läs rätt.
  • Simbiz
    Madwig skrev 2012-08-19 03:36:32 följande:
    Ja de hon köpte den av sa att den va 3 månader och det är inte så lätt att veta hur stor en katt skall vara då om man aldrig haft katt innan. Jag råkade ut för precis samma sak när jag köpte min första katt. Fattar inte va det är för dumskallar som säljer kattungar så tidigt.

www.facebook.com/photo.php?v=419494258096794 Liten videosnutt på kisse =)

Jag har mailat lite olika katthem för att se om de kan bidra med vaccinationskostnad o eventuell mat men inte fått svar ännu.  Han kommer alltså troligtvis inte längre säljas för 250kr då jag med största sannolikhet själv kommer få betala två vaccineringar, avmaskning samt medicin till den ögoninfektion han har och behöver behandlas för.

Vilken sötnos! Hoppas du hittar ett bra hem till kissen!
  • PumpkinQueen
    Jempa skrev 2012-08-15 19:51:15 följande:
    Vart bor du? Vi letar efter en kompis till vår kisse.
    Vad är det för ras osv? :)

Eftersom den säljs för 250 spänn är det troligtvis ingen raskatt.
  • Madwig

Nej det är en vanlig huskatt/ tamkatt/ blandkisse.
    Kisse bor kvar hos mig och heter nu Philippe och stormtrivs med mina andra katter Pascal, Celine och Minou.  

Det visade sig att han hade öronskabb och givetvis blev alla mina tre smittade så det blev en dyr historia. Två behandlingar per katt har det blivit hittils och jag är inte hundra på att det är helt borta ännu. Med andra ord är han inte längre till salu för 250 eller 100 som TS tidigare ville att jag skulle sälja honom för.

Eller tja... om hon fortfarande vill att jag ska sälja den får hon ju först betala mig alla de kostnader kisse inneburit för mig. Dvs kostnad för mat och sand, två vaccinationer, öronskabbsbehandling för 4 katter och ögondroppar + avmaskning. Med andra ord kommer han bo kvar här resten av sitt liv Glad

• Madwig

Nu vet jag inte hur pass känsliga katter är för att flytta ofta, men med tanke på att han va drygt 8 veckor när han kom till mig och då alltså hade sitt tredje hem kändes det som om han hade flyttat tillräckligt många gånger redan.

Världens keligaste katt och kurrar lika högt som en asfaltsborr eller något. Sova vill han helst göra så nära min armhåla som möjligt med huvudet vilandes på min arm. Fast jag har nog aldrig vart med om en katt som är så snabb. Mina andra katter springer förvisso fort men han är som skjuten ur en kanon. Man hinner bara se ett svart streck. Lite jobbigt med tanke på att han dessutom är en mattjuv utan dess like. Igår kväll stal han en bulle och rusade runt med i 5 minuter innan jag lyckades få stopp/tag på honom (inomhus i min 2rok...)

Nu har Minou skrikit att hon vill ha frukost i 1 timma och hon övergick just till sin vanliga rutin när skrika inte hjälper, nämligen kasta ner böcker från bokhyllan. Övriga tre katter sitter på tröskeln och stirrar på mig så jag får helt enkelt servera frukost åt de små trollen nu.

• Lilia

Madwig: Jag tycker att du är helt underbar som har tagit an dig den här katten. Du har räddat kattens liv! Philippe kunde inte ha kommit till ett bättre ställe! =)

• LunaLunatic

Rosor till Madwig!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • alifewithoutme
    nemo1 skrev 2012-08-16 20:46:19 följande:
    Förnya annonsen så den hamnar överst. Sen så säljer du väl ändå inte till första bästa??? Herregud katten kan komma till vilken dåre som helst. Och blåsor pga av katten kan du omöjligt få. Jag tycker det låter som att du helt enkelt inte tänkt över ditt köp...som tyvärr många andra...
    Fast om man nu inte fick blåsor första gången när man väl träffade katten så kan man ju för bövelen inte veta? Skulle TS veta om att hon skulle få blåsor och måste göra sig av med katten menar du? 

• Jullekatt

Du hade en svart kattunge, hur gammal, vaccinerad veterinärbesiktad, avmaskad, hane eller hona..

Mvh Stefan Claesson

• trash panda
    Jullekatt skrev 2017-05-22 09:47:32 följande:

Du hade en svart kattunge, hur gammal, vaccinerad veterinärbesiktad, avmaskad, hane eller hona..

Mvh Stefan Claesson

Mrd tanke på att tråden är från 2012 så är väl kissen ca 5 år vid det här laget...
  • Köparen

Hej .. jag bor i Stockholm..och kan tänka mig att ta över din katt.... då för 150:-

Vill hjälpa till..både er och katten.

Hör av er snarast ...

• trash panda
    Köparen skrev 2017-10-19 11:31:53 följande:

Hej .. jag bor i Stockholm..och kan tänka mig att ta över din katt.... då för 150:-

Vill hjälpa till..både er och katten.

Hör av er snarast ...

Tråden är sju år gammal.
Svar på tråden Vem vill ha en svart kattunge? -Akut hjälp!