• Familj86

    Vad ska jag göra!

    Hej.har vart ihop med min sambo i snart fem år och vi har en gemensam dotter på tre år och hon har en son på sex sen tidigare relation.vi har kämpat med hennes svåra svartsjuka under hela tiden.vi har båda gått i terapi under en period men gör inte det längre.detta tär hårt på mig eftersom mitt liv har stannat upp känns det som. Vi kan inte kolla på en vanlig film utan att hon blir vansinnig av att t.e.x två personer börjar kyssas i filmen,då blir det världskrig.detta medför givetvis en konstant irritation i tillvaron då hon kan vända på klacken och bli arg i en klädaffär om hon tycker att det finns en tjej som är snyggare än henne där.detta medför ofta högljudda diskussioner ibland inför barnen vilket inte känns kul.jag har flera gånger funderat på att lämna henne men får ångest för min dotter.hon har även hotat med självmord och att ge upp allt.jag är verkligen ingen person som flirtar med andra eller är ute o festar eller har någon kontakt med andra tjejer .vad,hur och vem ska jag tänka på.senaste månaderna har varit lungna men känner mig inte bra psykiskt.vad göra ?????


  • Svar på tråden Vad ska jag göra!
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det är svåra problem du beskriver och jobbiga känsloutbrott. Din sambo behöver mer hjälp med sina känslor och reaktioner. Jag förstår att det tär på er relation.Det är inte heller bra för barnen att se och uppleva. Det kan upplevas skrämmande av dem. Kanske familjerådgivning kan vara en idé. Där kan ni prata om hur er relation påverkas av detta och hitta gemensamma strategier i bästa fall. Om det blir aktuellt med separation är det viktigt med ett bra föräldrasamarbete er emellan. I samabetessamtal i hemkommunen finns det hjälp i så fall.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vad ska jag göra!