• Oroadpappa

    Oroad pappa

    Hej.

    Är en 37år gammal Man som bara behöver prata ut och behöver lite tips och råd om en stort problem jag har med mitt Ex.

    För ett tag sedan gjorde jag slut med min sambo sedan 10år då hon konstant skall bråka och betee sig illa mot mig.
    Verbal/psykisk misshandel gick över till fysisk misshandel som ej polisanmäldes men dokumenterades av mig själv samt jag fick erkännande på band.
    Har varit en buse när jag var yngre (15år sedan) så vågar inte slå tillbaka då hon är otroligt manipulativ så jag vet att jag bara kommer förlora på det hela.
    Nu gör hon allt för att jävlas med mig och att jag skall få det svårt till vardags. värt att nämna är att vi fortfarnade bor i samma hus och svårt att fly undan hennes aggresiva beteende.
    Hon har ny pojkvän som jag bett henne sova hos men givetvis för att jävlas vägrar hon det.
    Själv blir hon otroligt svartsjuk om jag träffar någon vilket jag inte kan förså...
     
    Nu är det så att vi har en 3 årig pojk som kommit i kläm på det hela då han skall dras och slåss om hela tiden.
    Vi kom bland annat överens om föräldrar ledigheten skulle delas lika, hon har tagit sin del och jag 1månad av min. Försäkringskassan vill inte betala ut mer till mig då de vill ha intyg från försäkringkassan i Danmark, där hon jobbar.
    Problemet är att hon vägrar fixa intyget till mig och inte kan jag ringa dem själv.  
     
    Hon stöter gärna bort honom när han vill leka och när han kommer till mig blir hon sur och gör allt för att få tillbaka uppmärksamheten från mig för att sedan stöta bort honom igen. än en gång psykisk misshandel både på grabben och för mig.
    Jag har hela tiden sagt till henne att för grabbens skull skall han ha båda föräldrarna men jag börjar verkligen tveka. Har jag möjligen någon chans att få honom 100%?
    Ganska säker på att när jag träffat den "rätta" kommer hon ta nästa steg i jävelskapen och försöka få hela vårdnaden enbart för att hon skall vara egoistisk och elak.
    Min energi är helt slut och jag känner mig maktlös...  Ingen aning om vad jag skall ta mig till...

    Tack för att du tog din tid att läsa det
    Mvh Oroad pappa    
     

  • Svar på tråden Oroad pappa
  • FillesFarsa

    Tjena!

    Din fd. flickvän är ett psykfall. Kan du slänga ut henne? Om inte måste du själv flytta.

    Hur behandlar hon barnet när du ej är närvarande? Fungerar det bättre?
     
    Har du polisanmält henne?

  • Mangen

    Tjenis, Oroad pappa!


    Vad bra att du redan börjat dokumentera. Det är extra viktigt för oss män, då alla utgår från att det är männen som är våldsverkare.


    Ta kontakt med mansjouren el. en liknande organisation. De borde ha koll på läget, lokalt. Vilka som kan vara bra att prata med. Bra att både få prata av sig och ha någon som förstår vad som händer och backar upp. Blir mycket lättare att slappna av, när känslan av relationen med barnet hela tiden hänger på en skör tråd.


    Sparka ut henne eller flytta. Både för din och barnets skull. när det är så illa som du beskriver. Du och grabben ska ha det bra, inget annat. Hon får ta ansvar för sina egna problem


    Läs på om psykisk misshandel. Det har lärt mig otroligt mycket. Idag ser jag världen med helt andra ögon. 


    Jag sitter i samma sitts som du. Har gjort det i några år och någon bra tröst är svår att finna för pappor som oss. Men det blir lättare att hantera. Framförallt när man kan prata om problemet.


     


     

  • tantamantan

    Förvilla er inte av mitt nick vill jag först påpeka

    Oroad pappa, om DU flyttar får hon mest troligt barnet skrivet kvar hos sig om hon bor kvar. Är man inte överens gör man så nämligen vid gemensam vårdnad. Kontakta soc och påpeka din oro.
    Kontakta om du kan, hennes arbetsplats och fråga hur du ska gå till väga med detta med intyget. kanske kan du faktiskt göra något.

    Prata även med försäkringskassan, har ni gemensam vårdnad är ju hälften av dagarna redan dina om du inte gett dem till henne, men, då ska du ändå kunna återkalla dem när du vill. 

    Ni äger huset hop? Kan du köpa ut henne och bo kvar?

  • lika barn leka bäst

     Hej på er pappor, som kämpar för era barn! Låt inte mamman psyka ner ER! Kämpa för  era barn och se till att dom mår bra!  Det ni satsar när barnen är små,  får ni tillbaka ! En glad och omtänksam pappa, är guld värd!
    Heder åt ER!   Ha en bra sommar med era så älskade ungar!

    Låt ingen fördärva för er och barnen. Ta advokat om så behövs! 

                     Lycka till! <3 

Svar på tråden Oroad pappa