Min fru har kört över mig
Hej
En vacker dag gick vi för att besöka min släkt, jag kände denna dag att hon var konstig i försökte göra mig arg på små saker. till slut frågade jag vad hon höll på med. Hon började prata om massa saker att jag inte är någon bra pappa och att jag inte bryr mig om henne eller barnen. Jag blev helt ställd att hon säger det framför min släkt. efter mycket skrikande öppnade hon dörren och stack.
Jag gick ut för att leta efter henne utan att hitta henne.
30 min senare kom polisen och sa att jag var anhållen för mistänkt för mishandel på min fru och barn.
Polisen tog mig och jag blev anhållen 2 dagar.
Socialtjänsten kom med min fru och hämtade barnen från mina släktingar.
Efter förhör blev jag släppt och alla anklagelser lades ner. Jag åkte hem.
Min fru har varit hemma under den tiden jag var anhållen. hon har tagit alla sina saker och barnens och tömt vårt sparkonto.
I 45 dagar har jag försökt att få kontakt med någon myndighet för att berätta för mig var barnen är.
Det tog 45 dagar tills någon på socialtjänster berättade för mig vad som har hänt.
Jag blev kallad till ett möte med socialtjänsten. efter detta fick jag träffa barnen för första gången i 2 timmar.
Under dessa 2 timmarna var jag övervakad av en från socialtjänsten, hon såg hur mycket barnen älskar mig och hur vi lekte tillsammans.
Efter detta tyckte socialtjänsten att jag inte är någon "fara" för barnen och dom har inget emot att barnen kommer hem till mig och sover över.
Jag fick reda på att min fru har stått i kör för en lägenhet sedan 1 år tillbaka. och det kändes om att hon har planerat detta. plus att alla hennes kompisar är skilda. jag tror att dom har påverkat hennne negativt och gett henne dåliga råd.
Nu träffar jag barnen på hennes villkor tills det är tid för tingsrätten.
Barnen har sovit över hos mig flera gånger.
Hon vill vara boförälder och ha ensamvårdnad för barnen
Jag ska få umgänge vart annan helg och inget mer.
Hon kommer att flytta till en bostad inte långt från där jag bor.
Jag vill att barnen ska fortsätta på sin dagis/förskola
Barnen har rätt att träffa båda sina föräldrar så jag vill ha delad vårdnad och växelvisboende.
vi kommer inte att bo så långt ifrån varandra.
Hur tror ni att mina chanser är att jag får som jag önskar, och vad kan jag förvänta mig, och vad kan jag kräva.
Jag har alldrig haft något med myndigheterna att göra.
barnen är 6 och 3 år
Inget våld, alkohol eller drogmissbruk finns