• Babydoll81

30 år och snart farmor

Å herregud
    fick ett samtal i dag i från min sons före detta flickväns foster mamma
    där hon berättade att tjejen  var gravid i 5 månaden dom har vetat om detta i flera månader  men jag fick veta det i  dag och det kom som en chock .

hon sa att min son var en av 2 kandidater och att ett faderskaps test skulle göras,
    min son har precis nyligen fyllt 15 år och tjejen är 19 år .

min son bor sen ca 1 månad tillbaka på ett ungdomshem för bråkiga och okontrollerade ungdomar och jag tror att han kommer att få sitta där ett tag , jag avgör ju givetvis hur länge men vill att han ska få insikt i vad han håller på med och att man inte kan bete sig hur som helst (han tror att våld och hot löser allt).

jag var själv 15 år när jag fick min son och det var hårt jag har inte fått någon hjälp utan stått på mina egna ben sen dess (ekonomisk hjälp fick jag av soc men inget annat).

min son kommer inte kunna ta hand om detta barn, och tjejen är väldig ostabil åker in och ut på bub, skär sig mm.
    hon har bott hos massor av olika familjer men hon har dragit så fort dom satt gränser , hon bodde hos oss 1 månad förra sommaren då jag tyckte synd om henne då hon inte hade någonstans att ta vägen , hon beter sig inte som 19 år utan som 12 år ,
    hur ska hon klara av att ta hand om ett barn?

30 år och farmor måste fan vara rekord......

• Svar på tråden 30 år och snart farmor
  • Blaha

Anmäl till soc? De lär ju redan vara inkopplade men det är ju bra om både din son och flickan får mer fokus... Skadar liksom inte.

• bellzan

Vilken jobbig situation! När ni vet med säkerhet att han e pappan tror jag det enda som finns att göra är att finnas där för henne :O Vad säger din son?!

• Babydoll81
    bellzan skrev 2012-08-25 18:16:28 följande:
    Vilken jobbig situation! När ni vet med säkerhet att han e pappan tror jag det enda som finns att göra är att finnas där för henne :O Vad säger din son?!
    jo vi har pratat om att hon ska flytta till samma kommun som mig så att jag kan finnas där om hon behöver det och att även hålla lite koll.
    min son säger inte så mycket om det, han är verkligen inte redo att bli pappa 
Svar på tråden 30 år och snart farmor