överreagerar jag?
hej, behöver få skriva av mig lite..
jag o min sambo har en liten dotter på 2 månader. i början hade han pappaledigt + semester och hjälpte till med allt här hemma. nu när han jobbar igen så tar jag hand om allt....i början inga problem men när ungen aldrig sover någon annanstans än i ens famn så blir det påfrestande...
dagen ser ut som så att;
7.30 vaknar hon, blöjbyte + mat
vaken fram tills 13.00 och då kan jag inte lägga ifrån mig henne alls för då skriker hon, försöker få henne o somna i sele, vagn osv. det enda som funkar är famnen, lägger jag ifrån mej henne så vaknar hon.
14.30 vaknar hon och så är det mata, gosa, leka, blöjbyte mm. fram tills 18.00 då sambon kommer hem, ibland slumrar hon till en stund emellan.
18.00 tar sambon henne och då lagar jag mat, städar, diskar, tvättar.
vi äter middag och efter det så diskar jag, städar undan, duschar, förbereder inför natten och sen är det dags att gå och lägga sig.
23.00 somnar lilltjejen.
02.00 vaknar hon och då mat och blöja.
till saken jag har ingen egentid alls...är med dottern 24/7 och när sambon har henne så fixar jag här hemma..
På helgerna är det fortfarande alltid jag som tar nätterna, han hjälper till med mat och städning.
är dottern ledsen och skriker i mer än 5min så blir sambon arg på henne och lämnar över henne till mig, så har henne hela tiden på helgerna.
Sambon planerar saker för helgerna, ska iväg med polarna och spela paintball, åka till nån pantballaffär, stanna kvar i stan efter jobbet för o dricka öl me polara osv.
nästa vecka har dom en grej på jobbet o han kommer inte komma hem förrens 23.00 och jag känner att jag inte orkar ha henne fram tills dess själv...är helt slutkörd när han kommer hem och har tur om jag hunnit äta nått mer än mackor under dagen.
konferenserna på dagen och så är helt ok med mig en att dom sen ska stanna till kvällen o käka middag, spela golf och roa sig...blir så arg bara...jag har inte fått ens 15min för mig själv sen dottern kom, har inte klippt håret, fixat naglar, kunna ta en fika med kompisar eller nått alls!
Amningen funkade inte för övrigt så hon får ersättning så han KAN faktiskt ta henne ibland..
så vad tycker ni överreagerar jag bara??? dom har typ grejer med jobbet varje månad, hade var ok om det var mer sällan då hade jag förstått men det är hela tiden dricka öl, middag, grönalund, femkamp och allt möjligt..