• Anonym (Kämpar för min son)

Snälla någon HJÄLP MIG!!!

Jag vet inte vart jag ska börja... Jag sitter i en jätte jobbig situation och behöver veta om någon varit i en liknande situation och kan ge lite tips om hur ni gjorde...

För lite mer än 4 års sen träffade jag en man som valde mig som sitt nästa offer.. Jag va inte intresserad men han gav sig inte och då han manipulerade mig så grundligt så blev vi till slut ett par och jag dedicerade hela min tillvaro, person och liv till honom. Strax efter han friade och jag sa ja så blev jag gravid med vår son och då började den riktiga misshandeln. Jag va så lurad och blind av manipuleringen att jag inte förstod utan skyddade mig själv med förnekelse. Det är så svårt att förstå en misshandlad kvinnas situation innan man själv råkat ut för det själv. Jag va själv den som sa att jag skulle gå direkt om jag någonsin va i en sådan relation. Men så enkelt är det inte. Situationen, ens liv.. Är så stressad och man lever ständigt i chock så..
    Till råga på allt så missbrukar han. Jag inser till slut att mitt liv inte är normalt och att jag va inte psykiskt sjuk som han hade tjatat in i mitt huvud. Jag lämnar honom och efter månader av terapi och ändlösa samtal med kvinno jourer så uppenbaras så mkt för mig..
    Nu till min fråga..
    Jag ansökte ju självklart om ensam vårdnad och nu snart kommer dom muntliga förhören.
    Dock erkänner ju inte han att han är missbrukare. Han har lämnat urinprov i 2 år men endast lämnat positivt 2 ggr förra höst på THC. Som sitter som berget på honom... Jämfört med allt annat som försvinner inom nån dag bara då han har sky hög ämnesomsättningen och dessutom tar han Lasix ( starka urindrivande ) samt b-vitamin för att färga urinen gult igen så ingen misstänker att han hydrerar. Han kissade negativt hela hösten men erkände i kulas att han faktiskt varit aktiv hela hösten.. Han erkände det bara för att han inte ville sitta själv över julen och ville istället åka iväg en månad på behandling.... Vilket han fick oxå... Allt han ber om får han. Han ljuger utan att blinka, han kan manipulera vem som helst nästan förutom gamla missbrukare men även där kan det tid ibland.
    Alla mina läkare och psykologer frågar samma sak - " Är han diagnosticerad psykopat?"
    Han vägrar en psykologiskt undersökning men det finns lite tvivel på att det är precis det han är... Närmare tror vi narcesistik personlighets störning.
    Jag är livrädd att han ska ha ihjäl vårt barn för att straffa mig för att ha lämnat honom eller av hans omognad som förälder ( han gömde sina droger i vår sons rum förr )
    Jag vet inte vad jag ska göra... Han ska till varje pris ha vår son trotts att han varit totalt ointresserad utav att ta hand om honom någonsin tidigare.
    Jag har inte låtit dom träffas utan att jag haft en vän eller släkting som övervakat umgänget och pga att det varit semester tider har jag inte fått en kontakt person via socialen förräns nu. Han harven dotter som han inte träffar som han bråkat över i 8 år men nu visar han inget intresse för henne - nu har han oss att tortera ju.
    Dotterns mamma har tagit honom till rätten 3 ggr och varje gång har han fått umgänges rätt som börjat med övervakning och slutar med att han har henne varannan helg. Denna flicka e helt fördärvad idag. Hon vill inte ha med honom att göra mer och jag är ganska säker på att han tycker det är skönt.
    Nu sitter jag i denna situation där jag VET till 100% att han är psykiskt sjuk och missbrukar aktivt. Men jag kan inte bevisa det... HJÄLP MIG!!!!!!
    Någon som har varit med om liknande eller känner till lagen. Jag har advokat men jag vill bara ha så mycket tips som möjligt... Jag är så otroligt rädd det går inte ens att beskriva. Jag är så otroligt trött och hade detta handlat om mig så hade jag gett upp för länge sen... Jag kämpar för min son... Åter igen, snälla någon hjälp mig!!!

• Svar på tråden Snälla någon HJÄLP MIG!!!
  • Anonym (kämpa)

Fortsätt kämpa! Du vinner i längden på att göra saker och ting på rätt sätt. Snart nog har alla myndigheter förstått hur illa det är med den så kallade mannen.

Kämpa vidare!
    Styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}

Tack :) Tror att många utav dom inblandade inom socialen med mera tror mig men tyvärr måste jag ha bevis :(

Värsta är att inte en ända utav dessa personer hade lämnat sina barn med denna man ens 5 sekunder,... Men ingen kan skydda mitt barn.

Svaret från soc är "urinproven kostar oss så mkt pengar så vi måste tro dom" jag blev helt stum när jag hörde detta! Mitt barns liv är väl mer värt än några urinprov!?!?!?!?!

• Anonym

Vad tror du kommer hända ungen då och vad vill du stänga av allt ug eller?

• Anonym (Dokumentera)

Skriv upp ALLT han gör med datum som en journal så du kan peka på specifika exempel i fråga ommisshandel, bråk ointresse av sonen mm. Det kan hjälpa lite i förhandlingarna. Sen kanske BUP kan kontaktas å sonens vägnar och intyga att kontakt med pappan är riskfylld? Lycka till!

• Anonym

Har delvis samma erfarenhet och är insatt i diagnoserna. Men tror att "panik" hos offret just förvärrar situationen.

Han har inte dödat sin dotter (eller exet) så varför skulle han nu? Barnmord är ovanligt och rent teoretiskt skulle även du kunna göra något "despera"t då du inte ser någon lösning. Det kan just vara kampen om barnen som sliter ut en och förvärrar den andres misshandel. Och förlorar de "allt"  kan det vara/bli värre. Ja dokumenter och minimera kontakten mellan er till närmast noll, försök lugna ner situationen istället för att elda på är mitt råd. Gå vidare med ditt liv (med terapi om nödvändigt). Men har han psykopatiska drag så 'släpper' han och letar nytt offer (vilket du ju själv har erfarenhet av). 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3601&artikel=5155233

"Parallel Parenting is a form of parenting in which a divorced couple assume or are assigned specific parental duties while minimizing or eliminating contact with each other, thus minimizing exposure of the children to potential conflict.

Description:

Parallel Parenting  is generally a good idea in high conflict cases when the other spouse suffers from a personality disorder. However, in order to make this happen you will need to exercise strong boundaries in order to maintain a healthy separation between you and your ex-spouse while trying to limit the drama fro your children.."

http://www.outofthefog.net/SeparatingAndDivorcing/ParallelParenting.html

Hang in there! 

Jag kämpar för att dom ska ha kontakt men under uppsikt. Ska läsa mer med dom länkarna, kanske är till hjälp :)

Jag har inte panik och jag har ett helt team av både läkare och psykologer som hjälper mig och stöttar mig. Jag är verkligen tacksam för dom. Tack för länkarna :)

• Anonym (****)

Spela in alla gånger ni träffas på tex mobilen men visa inte att du gör det!! Det är tillåtet att spela in en konversation dolt och använda den som bevisföring så länge man själv är delaktig i samtalat. Det är alltså förbjudet att spelan in 2 andra som samtalar men om du och han pratar och han då säger att han missbrukat - då får du lov att använda det mot honom. Fråga honom när han "tände på" senast, hur ofta han gör det osv. Försök få honom att prata om det om det går. Plocka fram dina skådespelar talanger - dom finns där. Låt honom tro om det behövs att du är orolig för honom... Om du så att säga är övertygad om att han har narkotiska preparat hemma, ring polisens tipstelefon anonymt och berätta detta. Säg att det finns starka indicier på att han även langar droger/piller. Då gör dom ofta ett ingipande, ibland efter en tids spaning. Kram och lycka till!

Han skulle aldrig erkänna nu... Ingen chans. Sen när han gått för långt ner i skiten eller någon kommit på honom kommer han erkänna men bara när det är en tid efteråt och han börjat på igen. Han erkänner aldrig den "senaste" perioden förrän sen är "näst senast" så att säga.. Han kommer snubbla snart. Han kan inte uppehålla denna fasad hur länge som helst.

Svar på tråden Snälla någon HJÄLP MIG!!!