• miracle maker

7 dagar pergotime?!

Efter två enkelkurer pergo (1x5 tabletter, dag 3-7) utan äl ska jag nu öka dosen till 1x7 tabletter, dag 3-9. Blev väldigt förvånad över detta upplägg då alla andra verkar öka från enkel- till dubbelkur, alltså från 5-10 tabletter. Finns det någon annan här som ätit 7 tabletter?? Någon som fått äl av 7 tabletter men inte av 5?

• Svar på tråden 7 dagar pergotime?!
  • ettplustack

Verkar konstigt, inte alls hört talas om, du missförstod inte? Pergotime funkade för mig, på sjätte kuren tog det sig i alla fall ;) Hoppas du får rätt på det =)

• miracle maker

Nej, 1 tablett dag 3-9 var den ordination jag fick... Känns inte som om det kommer göra någon större skillnad blev du gravid på sjätte kuren? Stort grattis isåfall! Jag har ett barn sen tidigare, blev då gravid på första enkelkuren men den här gången går det inte riktigt lika bra.

• längtanärenorm

Hej, då jag fick pergo fick jag samma kur som du innan dom gick upp till tio.
    Så det kanske är från person till person, vet inte riktigt.
    Har du funderingar så ring o kolla med dom :)  
    Hoppas att allt ordnar sig ! :) 

• miracle maker
    längtanärenorm skrev 2012-08-18 00:28:59 följande:
    Hej, då jag fick pergo fick jag samma kur som du innan dom gick upp till tio.
    Så det kanske är från person till person, vet inte riktigt.
    Har du funderingar så ring o kolla med dom :)  
    Hoppas att allt ordnar sig ! :) 

Hej, tack för ditt svar. Skönt att höra att jag inte är helt ensam om att äta 7 tabletter då. Antar att du inte fick äl av 7 st, eftersom du gick upp till tio sen? Hur har det gått för dig -vilken kur och vilken dos är du på, har du fått äl eller redan plussat?
  • ettplustack

Ja på sjätte kuren blev jag gravid och är nu gravid i vecka 27 =) Ett tips är att be om metformin samtidigt som du äter pergotime, det fick jag av min gynekolog för att studier utomlands visar att det är stor framgång om man kombinerar det ;)

• miracle maker
    ettplustack skrev 2012-08-18 13:08:22 följande:
    Ja på sjätte kuren blev jag gravid och är nu gravid i vecka 27 =) Ett tips är att be om metformin samtidigt som du äter pergotime, det fick jag av min gynekolog för att studier utomlands visar att det är stor framgång om man kombinerar det ;)

Åh grattis, härligt att höra! Nu fick jag lite hopp igen! Har hört fler som tipsat om metformin så jag kanske skulle be om det. Har bestämt mig för att testa lchf också den här månaden, det verkar ju också hjälpa till att kicka igång äl. Lycka till med magen, snart har du ett litet hjärtegryn i din famn.
  • ettplustack
    miracle maker skrev 2012-08-18 14:48:34 följande:

Åh grattis, härligt att höra! Nu fick jag lite hopp igen! Har hört fler som tipsat om metformin så jag kanske skulle be om det. Har bestämt mig för att testa lchf också den här månaden, det verkar ju också hjälpa till att kicka igång äl. Lycka till med magen, snart har du ett litet hjärtegryn i din famn.
    Usch ja jag vet hur tuff resan är =) Månaden jag blev gravid åt jag pergotime, metformin och nattljusolja samt folsyra ;) He he har experimenterat med det mesta ;) Jag kan ju också säga att vi ändrade kost i samma veva och det var det jag tror gjorde susen, vi åt ganska mycket enligt gi =)

Du får gärna läsa min blogg, och du om du kan så börja blogga det hjälper att få allt ur sig, jag hade det som en lösenordsskyddad blogg från början =)

www.ettplustack.blogg.se =) Och lycka till      =)  
Svar på tråden 7 dagar pergotime?!