Prioriterar familjehemmet fel?
Har inte fått träffa mitt familjehemsplacerade barn på ca 1 års tid. Jag har inte vårdnaden. Har bett flera gånger om möten osv. Har träffat soc och vi kommer överens om saker och datum för träffar som bara ska kollas med familjehemmet först. Soc har själva tjatat på mig att nått ska komma igång eftersom hon pratar så mkt om att få träffa mig. Vi skulle ha träffats för ca 1 månad sedan, jag ringde flera gånger veckan innan för att kolla exakt tid men familjehemmet var inte hemma. Fick tag på dem dagen efter att träffen skulle varit och då sa dom att dom hade varit i Danmark i några dagar. Så då försökte jag diskutera fram en tid att träffas rätt snart. Famhemmet säger att dom inte kan förrän om ca 2 månader. Hon säger "vi har viktigare saker för oss, ska gå på dop, bröllop, kräftskiva mm". Min spontana reaktion blir "jaha, allting annat kanske är viktigare än xxxxx". Hon kontrar: Nej. Allting kanske är viktigare än dig!
Det blev tyst sen la vi på. Har inte hörts sedan dess. Känns som att dom inte alls är motiverade till att få till ett umgänge överhuvudtaget och jag vet inte hur jag ska göra nu. Ska jag låta dom höra av sig, skriva ett brev, ringa? Jag vet inte alls och är väldigt ledsen att dom inte kan prioritera att ens hitta 1 timme någonstans i sin planering för att underlätta för mitt barn.. Tänker jag fel eller prioriterar dom fel?