• MatildaMin

VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?

sommaren är över och jag tänkte bjuda in till en viktutmaning till de som av någon anledning känner att de har valfritt antal kilon att gå ner. personligen samlade jag på mig ett antal under mina graviditeter och några till under sommaren. mitt mål är att gå ner 15 kg innan jul, men jag planerar att ta det en dag i taget. 

för mig handlar det inte om mer komplicerade saker än det basala i viktminskning - äta mindre och röra mig mer. självklart är alla välkomna, oavsett metod. det viktiga är att det här är en tråd för peppning och utbyte där respekt är A och O. 

jag tänkte välja måndag som vägdag och börjar i morgon 20 augusti.

Häng på! Hur mycket kan vi TILLSAMMANS gå ner i vikt?

• Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?
  • ugglan

Vägde in på 85,6 idag vilket betyder totalt minus på 4,9.. 
    Hade nog hoppats och tänkt mig lite mer vid det här laget. Är dock inte förvånad då jag hittills bara tagit itu med kostbiten (äter lchf) och inte alls kommit igång med träning eller motion som jag tänkt mig.  

• MatildaMin

helt otroligt imponerande vilka framsteg ni gör!!! 

jag har inte haft möjlighet att vara aktiv i tråden eller fokusera på vikt tyvärr. har en nära anhörig som ligger på sjukhus och kämpar för livet.. hoppas (kanske naivt...?) fortf att det ska bli utrymme att fortsätta viktresan men som det är just nu lever jag på det som finns att köpa i sjukhusentrens automater och fik.. 

ville bara hoppa in och säga kämpa på!!  

• Älskardig

Här går de trögt som f*n men ja känner ja har ingen ork i kroppen för nått just nu.. Men ja får väl försöka snart igen.. Kram å fortsätt kämpa

• WhiteAngels

Viktnedgång just nu 11,1 kilo!Bara 4,9 kvar som ska bort under denna månaden.Har 5 veckor på mig =P 

• LyCKa55
    WhiteAngels skrev 2012-11-02 10:26:22 följande:
    Viktnedgång just nu 11,1 kilo!Bara 4,9 kvar som ska bort under denna månaden.Har 5 veckor på mig =P 

Shit va bra!! Själv har jag gått ner ca 3kilo....inte kul. Men har inte kunnat träna som.jag vill pga förkylningar och liknande... Men jjag har iaf inte gått upp.
  • WhiteAngels
    LyCKa55 skrev 2012-11-03 12:11:38 följande:

Shit va bra!! Själv har jag gått ner ca 3kilo....inte kul. Men har inte kunnat träna som.jag vill pga förkylningar och liknande... Men jjag har iaf inte gått upp.
    Tacktack =) Jag var med sjuk i hasfluss och förkylning förra månaden,men jag fortsatte som vanligt ändå.Nu ger jag järnet 5 veckor till sen SKA jag vara i MÅL!
    Bara 4,5 kilo kvar! 
  • LyCKa55
    WhiteAngels skrev 2012-11-03 22:40:03 följande:
    Tacktack =) Jag var med sjuk i hasfluss och förkylning förra månaden,men jag fortsatte som vanligt ändå.Nu ger jag järnet 5 veckor till sen SKA jag vara i MÅL! Bara 4,5 kilo kvar! 

Du menar väl inte att du tränade ändå? Du vet att man kan få hjärtmudkelinflammation av att göra det va? Så då ska du nog ta det lungnt! Speciellt vid halsont.
  • WhiteAngels
    LyCKa55 skrev 2012-11-03 23:16:29 följande:

Du menar väl inte att du tränade ändå? Du vet att man kan få hjärtmudkelinflammation av att göra det va? Så då ska du nog ta det lungnt! Speciellt vid halsont.
    Enda träning jag kör är mina PW,men hade paus i 2 dagar innan jag var i gång igen.Så jag tyckte inte det var farligt precis.Fick pencillin med.Annat om man går på gym,
    Har gått ner ytterligare nu har jag bara 4,4 kvar =) 
  • EldHav

Hej!

Får man va med här?? Jag vill ner i vikt!!!! Less på min urusla kost och obefintliga träning... Framförallt är jag alltid trött och känner mig som en jäst deg...

My, 1983, 155 cm lång

2004: vägde 48 kg, träffade min nuvarande man

2006: gått upp till 62 kg pga ändrad kost, och sämre fysisk aktivitet. Blev gravid med dottern.

2007: dottern föds, väger 79 kg innan nedkomst

2008: gått ner till 56 kg efter VV. 8 kg viktminskning efter stabiliserad vikt efter förlossningen. Blir gravid med sonen.

2009: Sonen föds, väger uppåt 80 kg (foglossning, stort barn, och en del syndig mat)

2012: väger nu 68 kg, vilket är helt för mycket för mig... Försökt ett par gånger med olika metoder, men inget håller i sig länge nog att ge mig motivation att fortsätta...

Men nu jäääävvvvlaaaar!!! Jag tänker utgå från VV-tänket, men har inte råd att bli medlem. Mindre socker och fett, lagom mat, och inget småätande, framförallt kvällstid.

Målet är att hamna nånstans mellan 50-54 kg. Har nog mer muskler nu än jag hade när jag vägde 48, och bredare höft efter barnen ;)

Behöver pepp, motivation och tips.

Hur går det för er andra?

• EldHav

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra efter den lite äldre modellen VV, då fick jag äta 19 points per dag. Och man kunde spara points. Då gick jag ner i snitt 2 hg per vecka.

Propoints tror jag att jag fick äta 29, och 35 bonus som man fördelar som man vill. Testade det, och tyckte inte det funkade lika bra...

Har en äldre pointskakylator, som funkar till det lite äldre systemet, och den nyare pp-matboken. Recept till båda sorterna...

Har idag ätit 1 dl havregryn, en kopp te utan mjölk, och en clementin. Tror det blir 4 p. Nu ska jag försöka fixa nåt skapligt till lunch och middag... som håller sig inom värdena, och som barnen gillar...

• LyCKa55
    WhiteAngels skrev 2012-11-04 07:51:58 följande:
    Enda träning jag kör är mina PW,men hade paus i 2 dagar innan jag var i gång igen.Så jag tyckte inte det var farligt precis.Fick pencillin med.Annat om man går på gym, Har gått ner ytterligare nu har jag bara 4,4 kvar =) 

Vad är PW? Det är väl inte bra med någon slags träning om man är sjuk? Och är man så pass dålig att man måste äta pencilin ska man ju definitivt vila
  • EldHav
    LyCKa55 skrev 2012-11-04 09:26:43 följande:

Vad är PW? Det är väl inte bra med någon slags träning om man är sjuk? Och är man så pass dålig att man måste äta pencilin ska man ju definitivt vila
    Jag tror hon menar PowerWalk, eftersom hon snackar om det i tidigare inlägg ;)

Som vanligt går det strålande nu första dagen! Det är efter en vecka eller så som jag tröttnar.

Kan tillägga att jag hatar att laga mat... Det hjälper ju inte när man ska ner i vikt!
  • EldHav

Ätit bra idag! Varit lite hungrig, men det vet jag att jag är de första dagarna.

Ska äta 1700 kalorier, har ätit 1695

Bra sida: www.fatsecret.se (gratis!)

• MatildaMin

hoppas det gått bra för er alla och att ni haft fina julledigheter. jag försvann helt från tråden på grund av att en nära anhörig blev sjuk och sedan gick bort. ville iaf önska er alla ett gott nytt år. 

• Eleonor86
    MatildaMin skrev 2013-01-13 18:51:35 följande:
    hoppas det gått bra för er alla och att ni haft fina julledigheter. jag försvann helt från tråden på grund av att en nära anhörig blev sjuk och sedan gick bort. ville iaf önska er alla ett gott nytt år. 
    Sånt är aldrig roligt! GOd fortsättning på det nya året! 
  • Jennifer91
    LyCKa55 skrev 2012-11-04 09:26:43 följande:

PW är powerwalk, riktigt rask promenad och som du säger så ska man ABSOLUT inte träna mer än lugna promenader när man känner av halsont och när man äter penicillin så får man absolut inte heller träna, det är ett big no no! Så WhiteAngels gjorde fel i att träna då man under en 10 dagars kur av Penicillin verkligen inte ska träna, man ska vila upp sig och låta kroppen läka ordentligt annars kan man råka illa ut och göra det rejält mycket värre för sig själv! Detta vet jag själv då en nära vän till mig desperat ville börja träna men enligt läkarens order inte fick pga att hon hade sina 10 dagar med penicillin att käka.

Till och med vid enbart snuva så ska man avvakta några få dagar från mer ansträngande träning för att se hur snuvan utvecklas! :) 
Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?