Jag vill inte och får dåligt samvete.
Hej,
Jag är 29, han 30. Vi har varit gifta i 6 år. Det här är ganska svårt för mig att skriva... jag tänker för första gången vara helt ärlig mot mig själv.
Jag är inte kär i min man. Ibland är han jättesöt och jag blir kär på nytt. I en dag. Sen försvinner de känslorna igen. vi har försökt få barn i hur lång tid som helst men inte lyckats. Några missfall.
För någon dag sen började vi bråka och tror att den denna gången var värre än andra. Det började med att vi skulle ha sex. Vi har inte haft det på flera månader. Visst, jag tillfredsställer honom ibland men vi har inte haft samlag. Jag orkade inte efter senaste missfallet. I början förstod han mig. Han lät mig vila och andas liksom... men nu märker jag på honom att han inte orkar vänta mer. Som sagt, vi började med att sex. När han skulle röra mig så tog jag bort hans hand. Jag var inte på humör egentligen från början men tänkte att det var synd om honom. Och när vi väl skulle börja så fick jag avsmak. Så jag reste mig upp och gick in på badrummet varav han suckade högt och blev förtvivlaad (såklart, han var mitt upp i hela grejen ju).
När jag kom ut igen hade han laddat med taskiga kommentarer så som "du är ingen riktig fru" och "jag förväntar mig sex av dig eftersom vi är gifta" och "när jag kommer hem ska du vara snygg och locka mig till sovrummet" och "alla andra har sex flera gånger om dagen men inte vi". Ja, sånt... och mitt självförtoende sjönk några kilometer.
Jag förklarade för honom att jag blivit rädd för sex efter alla missfall. sex för mig har nuförtiden blivit barnverkstad och efter alla komplikationer så har jag blivit rädd (låg inne på sjukhus senaste gången). Så jag fortsatte med att han kan ta med sig hem en bukett rosor, tända några ljus, göra det mysigt för mig, sätta på musik... gå långsamt fram tills jag får tillbaka lusten. Men nej! det är tydligen JAG som ska göra det och locka till mig honom. Har han rätt?
Det slutade med att jag grät som ett barn och han gick iväg och så pratade vi inte på hela dagen igår och nu mår jag dåligt.
Vad ska jag göra? någon som kan hjälpa mig med tips? hur får jag tillbaka lusten? går det ens? är jag dum i huvudet?