• Anonym

Hur tänker man

När man byter dagis bakom både barnet och pappans rygg och menar på att detta var för barnets bästa. Att nu mamman har3 minuter tills fots till dagis ist för 4 km bil. Men att pappan har 1,5 mil och barnet förlorar alla sina kompisar sen hon började på dagis för 2,5 år sedan är helt okej. Det är barnets bästa.... Hur tänker en stropp som detta?

• Svar på tråden Hur tänker man
  • Anonym

Även om jag förstår frustrationen så ska jag försöka se det från andra hållet. Kanske tänkte man att det var bra för barnet att ha kompisar och dagis (sen skola) nära på ett ställe istället för att behöva åka bil från båda håll. Från pappan blir det ju hur som resväg med bil, 1,1 mil eller 1,5 mil går lite mer på ett ut.

• Anonym

Absolut.

Bakgrunden är dock denna, mamman flyttade till dagisbyn men valde att flytta ifrån. Hade sedan inte barnet på dagis på ett år för att sedan byta till sin nya by.

Tanken från början var att barnet skulle gå dagis och skola i by ett. Då jag deklarerat att vi ska flytta dit.
    Det går inte att hela tiden anpassa sig efter vad mamman vill.

Det är såklart svårt att svara på när historien om det hela inte finns med.

Men jag tycker det ska handla om barnets bästa och inte mammans bästa. 

Jag köper inte riktigt att mamman vill ha barnet i samma by där den nu ska gå i skolan. Eftersom hon i förgår föreslog ett dagis 2 km ifrån mig  

Svar på tråden Hur tänker man