2 positiva äl-test på raken= graviditet!?
Jag skulle göra FET i veckan,ostimulerat och bara äl-testa. Japp,igår glad gubbe och idag också,men strecket var starkare idag än igår vilket de faktiskt blir på de digitala dagen före äl även om det påstås att man inte ska tyda dem. Nu säger kliniken att nähä,två dar på raken ska man inte ha positivt,det tyder på nåt fel eller mest troligt att jag är gravid! Aldrig hört nåt så dumt,läst om massor med tjejer som haft glada gubben två dar och det visst varit äl. Nu måste jag grav.testa mitt i äl för äl är då jag 100% övertygad om att jag har! Mens som vanligt sist,trogen äl hela sommaren,äl-symtom nu,känner mig noll gravid,äl samma cd som sist.
"Tur" i oturen hade jag ett gravtest hemma sen i vintras kvar annars hade jag fått vänta tills maken kom hem och fått låna bilen och åka iväg och köpa det,men visst känns det surt att slösa det. Vi bor 50 mil från kliniken,maken måste ta ledigt från jobbet,vi måste boka hotell och ändra lite andra möten innan vi kan åka så det går inte fixa med några timmars varsel,egentligen tyckte kliniken jag skulle ta ett äl-test till imorron bitti så gravtestet var ändå en kompromiss!
Nåja,försöka hålla mig,har ju nyss pinkat,gravtesta och sen ringer de upp. När det enda man egentligen skulle behöva var att få positivt äl-test och sen åka upp tre dar senare...