• 19Anna73

Kovalam eller någon annan destination??

Vi ska åka 1 månad i vinter till Indien. dec-jan är det dags.
    Vi står och velar mellan Kovalam eller typ Thailand. Jag har suttit och letat hotell i Kovalam men det är svårt att hitta några större då vi är 5 som ska åka. 2 vuxna 1 sjuttonåring och 2 barn 5&7 år.

Har läst på om kovalam och det verkar mysigt! men är rädd för att mina barn ska bli jättedåliga i magsjuka, det verkar nästan obligatoriskt?Kräks
     Havet har starka strömmar och är vågigt? min dotter som är 7 älskar att simma och snorkla omkring men hon skulle aldrig klara sig om hon drogs ut till havs! 

Boende i Kovalam? Letar och Letar men hittar inget riktigt bra. Har kollat på www.thushara.com   men känner mig osäker..
    Har du något tips så dela gärna med dig av dem!! Blir galen på att vela så här fram och tillbaka... Hjälp mig fatta ett beslut!
    Vad tycker du?

Indien eller någon annan destination?  Cool

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:20
    www.thusharakovalam.com
    ska det vara!

• Svar på tråden Kovalam eller någon annan destination??
  • Badfantasten

Jätte svårt att hjälpa dig att fatta beslut.
    Men vi stod inför samma dilemma:

Vi hade också funderingar på Indien men kom fram till att vi just på pga magsjukdomar väntar ngr år tills de blir äldre.
    Så det har blivit Thailand, och vi åker igen i Dec.

Hoppas att det känns bra, oavsett hur ni gör.

• lins

Vi har varit i Indien två gånger med vår dotter och ingen har någonsin blivit magsjuk. Då var vi ändå där 3 månader första gången, när dottern var 13-16 månader. Och 3 veckor i julas när hon var 3 veckor. Så det är lite av en myt att man MÅSTE bli sjuk i Indien. Jag kan varmt rekommendera att resa till Indien med små barn! Hör gärna av dig om du undrar över något. 

• gugeligu

Vi kom hem från vår indienresa för 1 månad sedan nu. Vi reste runt i södra indien och spenderade ca 2-3 veckor i början i Kovalam.
    Boende, vad är det för typ ni är ute efter? Standard? Pris? vad vill ni ha i boendet?
    tänk på att vid nyår ska det vara svårt att få boende (och dyrt) så ordna boende för hela perioden snart så bör ni komma billigare undan.
    Vi var där i mars i år och då hade lågsäsongen börjat och prisbilden var en annan. Vi bodde på ett hotell som hette orion, ligger precis vid stranden. Inte så fancy men jätte trevliga personer som driver det och väldigt vänliga. De hade några större rum men vet inte om de hade något som innehöll flera rum i samma.
    Hyra en lägenhet lanske? kan det finnas service apartments där så vore det klokt att ta :)
    Havet var rätt vilt när vi var där. Verkar aldrig var helt snällt men lite värre den tiden.

Magsjuk blev vi till och från men var inte så farligt. I just kovalam tyckte jag det var värre än på övriga platser, men där åt vi också ute på turistresturanger hela tiden. Det är dock nära till thiruvananthapuram (trivandrum, lite enklare sådär) där otaliga andra restauranger finns

Svar på tråden Kovalam eller någon annan destination??