Delad vårdnad
Bör man samtycka till delad vårdnad när situationen ser ut som den gör?
För att förtydliga: jag fick för 6 år sedan veta att chansen att jag skulle bli gravid var minimal pga återkommande sjukdom som påverkade min fertilitet men använde preventivmedel för att stabilisera min menstruation. När jag sedan trots dessa hinder blev gravid med en man som jag enbart träffat ett fåtal ggr just för att ha sex så blev jag helt ställd. Jag beslöt mig för att behålla barnet trots att min relation till fadern var obefintlig. Jag har låtit honom vara med under graviditeten och gjort allt jag har kunnat för att han ska känna sig delaktig. Vår relation har bara blivit sämre och sämre. Vår dotter är nu 3 månader gammal och den stora frågan har dykt upp - ska jag skriva under om delad vårdnad eller vänta med det tills hon har blivit något år äldre och kan vara hos sin far varannan helg osv? vi bor 8 mil ifrån varandra och hans familj bor i Skåne medan all min släkt finns inom en radie på 3 mil.
Jag vill bara det bästa för min dotter men min hopplösa relation till hennes far gör att jag tvekar och skulle nu vilja ta del av era erfarenheter samt råd. Tack!