• Anonym (Undrande)

Kvinnlig testosteronbrist - dina erfarenheter?

Har kommit fram till att mina testosteron-värden är låga men inte akut låga.  Finns du kvinna därute som testat testosteron-plåster eller i annan form tillsatt testosteron?   

1.) Vad var dina värden innan?
    2.) Vad var dina värden efter/under behandling
    3.) Märkte du någon skillnad i exempelvis sexlust? 
    4.) Har du opererat bort äggstockar eller fick du behandling ändå?

Andra kommentarer / erfarenheter???

• Svar på tråden Kvinnlig testosteronbrist - dina erfarenheter?
  • Kalle på Spången
    Anonym (Undrande) skrev 2012-08-21 17:23:12 följande:
    Visa trådstarten

Anonym (Undrande) skrev 2012-08-21 17:23:12 följande:
    Har kommit fram till att mina testosteron-värden är låga men inte akut låga.  Finns du kvinna därute som testat testosteron-plåster eller i annan form tillsatt testosteron?    1.) Vad var dina värden innan? 2.) Vad var dina värden efter/under behandling 3.) Märkte du någon skillnad i exempelvis sexlust?  4.) Har du opererat bort äggstockar eller fick du behandling ändå? Andra kommentarer / erfarenheter???

Hur vet du att värdena är låga,jag har opererat bort äggstockarna och provat Testosteron och det blev en enorm sexlust redan efter ett kort tag!
  • Anonym (Testo)

Jag har testosterongel. Och ja, man får definitivt större sexlust. Jag har opererat bort livmodern men inte äggstockarna. Jag kom i klimakteriet något år efter hysterektomin (förhållandevis tidigt) och började med östrogenplåstren ca ett halvår innan jag fick testosterongelen.

• Kalle på Spången
    Anonym (Testo) skrev 2013-12-22 21:33:20 följande:
    Jag har testosterongel. Och ja, man får definitivt större sexlust. Jag har opererat bort livmodern men inte äggstockarna. Jag kom i klimakteriet något år efter hysterektomin (förhållandevis tidigt) och började med östrogenplåstren ca ett halvår innan jag fick testosterongelen.

Hur mycket tar du och hur länge har du hållit på med gelen och har du ökat något efterhand?
Svar på tråden Kvinnlig testosteronbrist - dina erfarenheter?