• Anonym (ts)

Barnen far illa!!!

Hur ska jag hantera mitt ex? Vi är oense om ganska mycket gällande vad som är bäst för barnen, inget som verkar ovanligt mellan separerande föräldrar. Men problemet jag har är att exet pratar illa om mig inför barnen, säger att saker är mitt fel, att jag är dum ect. Detta är inte rätt, våra barn skall hållas utanför våra gräl. Exet tycker inte att de som sägs är fel, har exet även sagt när vi varit hos familjerätten och dom tycker de är fel. Vad kan jag göra, mina barn mår inte bra av allt prat? Jag har pratat med exet många gånger, men lönslöst då exet inte tycker de är något fel i att prata med barnen så. Barnen är 4 och 5 1/2 år och bor nästan halva tiden hos oss vardera.

• Svar på tråden Barnen far illa!!!
  • Anonym

Gör en anmälan om oro för barnen till socialtjänsten.

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2012-08-22 08:39:12 följande:
    Gör en anmälan om oro för barnen till socialtjänsten.

Lite dåligt insatt i det men vad händer då?
  • Lilith Dark

Mitt ex gör samma sak. Det enda man kan göra är att förklara för barnen hur det faktiskt ligger till. När dottern säger "pappa säger att du..." så förklarar jag hur det faktiskt är.

Jag tror inte att socialtjänsten kommer att göra så speciellt mycket åt att det pågår skitsnack.  

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • Anonym

Mitt barns pappa gör samma (eller har gjort rättare sagt). Ju mindre jag påpekade det desto mindre intressant tycktes det vara att fortsätta. Det enda jag gjorde var att nyansera bilden pappan gav när jag prata med barnet, utan att fördjupa mig i det för mycket.

Med tiden lär sig barnen se igenom detta. Om det nu inte handlar om en riktigt knepig person, där skitsnackat tar sjukliga formen, nästan som hjärntvätt. Men börja med att försöka "ignorera" det nått halvår/år och se om det inte lugnatr ner sig.

Svar på tråden Barnen far illa!!!