Just stavningen Maja (vet att det är den klassiska) har jag aldrig tyckt om (associerar till majs och namnet majsan, vilket jag tycker låter lite mesigt). Detta har varit ett problem eftersom jag tycker namnet annars är gulligt
men så såg jag stavningen Maia (uttalningen är samma). Eftersom du nu bad om råd så skulle jag säga att om du gillar namnet maja så ska du köra på det men stava det Maia.
William & Maia
Det tycker jag låter fint, om du tar med stavningen i får du dessutom med bokstaven som finns på två ställen i din pojkes namn och dessutom "hörs mycket" (om du förstår vad jag menar när jag säger så).
Angående namnet Ada tycker jag det är jättefint och väldigt fint att hedra farmor! Här är några varianter på namnet som jag känner till om ni är intresserade! :)
Ava - (poppulärt i USA, uttalas ungefär "Ay-va")
Aida - (Uttalas Aj-da, själv tycker jag det är liknande maja för båda har "aj" - ljudet)
Pojknamn:
Om du inte är helt hundra på edvin (men gillar det på något sätt, kanske?
) vad säger du om:
William och Albin
William och David
William och Fabian
William och Alvin
William och Tobias
Eller: Leo, Noah, Nathan, Simon, Johannes, Pontus, Filip, eller varför inte Lucas? 
Hoppas jag var till någon hjälp och lycka till! Eran åsikt som räknas och tycker ni om något, go for it!!