• mangoglass

    Känner något konstigt...

    Hej!

    Jag är väldigt orolig och har ingen aning om vad det kan vara... Jag har liksom aldrig känt något när jag stoppat in fingret tidigare. Nu gjorde jag det i förrgår och då kände jag att det var något där. Som typ en pinne men någon rund grej ovanpå. Jättesvårt att förklara men det har typ samma formen som en svamp fast hård och sträv typ.. jag är orolig för att det typ ska vara livmodertappen, för jag har Aldrig kännt detta tidigare. Även om jag inte vet exakt vad det är så känns det som om något "åkt ner" liksom... Kan även säga att jag hade väldigt ont där livmodern sitter vid min senaste mens (förra veckan) och just nu har jag rätt mycket flytningar. Jag har haft mens i sju år och har Bara haft ont i ryggen och mått illa tidigare... Vad är det här? Jag är lite rädd faktiskt...
    Ska till en gynekolog på onsdag nästa vecka... Men ve inte om jag kan hålla mig tills dess.. Borde jag kolla upp det här tidigare? Märkte det igår.. Men jag vet ju inte hur länge man kunnat känna det... och sedan vet jag inte om det är inbillning men det känns som om jag har lite mensvärk hela tiden också...

  • Svar på tråden Känner något konstigt...
  • katalysator

    Det låter absolut som livmodertappen. Har du verkligen aldrig kunnat känna den innan? (Har du försökt?) Min känns så där, och höjden varierar lite vid olika tidpunkter i månaden, ibland känns den mer och ibland mindre.

  • sweetbird

    Varför är du orolig över att det ska vara livmodertappen? Den ska ju va där och kommer alltid va där :) det är troligtvis den du känt! Inget konstigt med det :)

Svar på tråden Känner något konstigt...