När berättade ni om graviditeten för er arbetsgivare?
Ja, när berättade ni för er abetsgivare att ni väntade smått? Jag tänkte vänta till v 13-14.
Ja, när berättade ni för er abetsgivare att ni väntade smått? Jag tänkte vänta till v 13-14.
Första runt vecka 10. Berättade för vi skulle iväg på kurs och jag kände att jag inte kunde sova där utan ville hem pga illamåendet.
Denna i vecka 12 eftersom jag inte visste hur länge jag kunde dölja det och ville att hon skulle höra det av mig och inte skvallervägen. Är fortfarande mammaledig men börjar jobba nästa vecka igen och är då i vecka 15...
Eftersom jag drabbades av Hyperemesis båda gångerna så var jag tvungen att berätta i v 7 eftersom jag blev sjukskriven.
Runt vecka 16 när det började att synas och den första kritiska tiden var över.
V 16 resp v 14. Då tyckte jag att det syntes även om det inte gjorde det.
Kunde inte rösta då en arbetskamrat bröt ett förtroende o berättade då jag hade gått på semester.
När jag kom tillbaka var jag runt v 12.Så mellan v8-v12 skvallrade hon.
Arg vart jag så klart.
Med första barnet väntade jag till efter RUL, så det var väl vecka 19-20 eller så.
Med syskonen blev det mkt tidigare pga en längre ledighet, så då berättade jag nog redan i vecka 10 eller så.
Berättade redan i v 10, mycket tidigare än jag hade velat egentligen, eftersom jag inte får utföra alla arbetsuppgifter som gravid och de behövde tid på sig att lägga om schemat och så. Hade nog egentligen velat vänta tills efter rul annars...
Nu har jag berättat för min närmsta chef. Är i vecka 13.
Kommer att arbeta på min ordinarie arbetsplats i 2 veckor till. Sen måste jag omplaceras pga graviditeten.
Ska berätta på torsdag i v 17+1 då chefen kommer tillbaka från semester...
Själv kommer jag nog berätta precis när man börjar se det. Känns konstig att berätta när man inte ser någon mage. Så kanske om 1-2 veckor när jag är i v 13,14 eller väntar jag ännu längre. Tycker det känns jobbigt att berätta på nått sätt utan anledning till det.
Berättade nånstans i v.18/19 men då hade redan alla börjat spekulera eftersom jag börjat bli tjock.
V 6 eftersom jag blev sjukskrven p g a illamående, hade tänkt vänta till v 12, men nu blev det inte så.
Jag kommer nog berätta efter RUL nästa vecka. Kommer att vara i vecka 19 då.
Vecka 13 eftersom jag behövde vara ledig för KUBet. Hade helst väntat lite längre, iaf tills efter KUB.
Har berättat direkt i ca v5 alla 3 ggr då det är arbetsuppgifter jag inte ska göra som gravid.
vecka 16
Jag väntade faktiskt till efter rul, så jag var i v 19. Jag var så osäker på om lillen levde eftersom jag inte kände av den.. Men när jag berättade så sa hon att hon misstänkt det och att hon förstod varför jag väntade, hon har själv 4 barn och vet hur känsligt det kan vara.