• Aruba

Föräldrarledighet - har ni tips?

hej
    Ska om allt går som det ska bli första gångsförälder i februari. Nu undrar jag hur ni andra tagit ut er föräldrarledighet, jag ser att många kollegor sparar lite så att de kan täcka för lov, studiedagar etc fram till dess att barnet blir 8. Men, samtidt vill jag inte att barnet börjar på dagis hur tidigt som helst.

Har ni några smarta läradomar att delge..?

• Svar på tråden Föräldrarledighet - har ni tips?
  • doggy

Jag tog 1 dag i veckan första året , sen 5 dagar i veckan år 2 för att skydda Sgi , sen jobbade jag lite extra under år 2 då gubben var hemma !

• Khaleesi

Jag skriver under på att man bör spara. Det är mer värt att kunna vara ledig med sin sjuåring på sportlovet än att vänta en vecka längre med att sätta barnet på dagis. Där spelar en vecka hit eller dit inte så stor roll, men det är jätteskillnad för ett skolbarn att få vara ledig när alla andra är det.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Aruba
    Khaleesi skrev 2012-08-23 10:29:27 följande:
    Jag skriver under på att man bör spara. Det är mer värt att kunna vara ledig med sin sjuåring på sportlovet än att vänta en vecka längre med att sätta barnet på dagis. Där spelar en vecka hit eller dit inte så stor roll, men det är jätteskillnad för ett skolbarn att få vara ledig när alla andra är det.

Hur mkt sparade du?
  • Khaleesi
    Aruba skrev 2012-08-23 11:14:37 följande:

Hur mkt sparade du?

Nu var vi så lyckligt lottade att vi kunde spara flera månaders föräldraledighet per barn, så de har förgyllt barnens lov ända upp till skollovet mot tvåan. Det är inte alltid negativt att bli uppsagd medan man är mammaledig...
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Föräldrarledighet - har ni tips?