VB för flera barn och olika diagnoser! Överklaga eller nöja sig...
Hej, har tre barn, varav de två yngsta (5,9 år) har olika diagnoser!
pojke,5 år CP-skada, vänster sida, framförallt drabbat benet, rullstol vid längre än ca 150-200 m, nattskenor, påbyggda ortopediska skor med inlägg, samt ADHD för honom har vi 1/4 VB
Flicka 9 år, grav ADHD, med mycket runtomkring problem, för henne har vi 3/4
Att jag skriver här för att det är dags för nytt beslut, då tiden för förra gått ut, och det som förändrats sen sist är att dottern numera även fått en ny diagnos på högfungerande autism,
MEN, allt runtomkring har även drastiskt förändrats, känns som om ingenting flyter längre, HAB besök, BUP, möten i skolan, specialpedagoger, Ortopeden, you name it, sen för att inte tala om hemma, ALLT är just nu en kamp, från att gå upp på morgonen, mat, kläder, och för att inte tala om maten.... dottern rasar i vikt, äter kass, vi sitter i timmar /per dag känns det som för att peta i henne lite då och då!
Tänderna är en pina och duscha, ja då stänger vi fönstren för att inte grannarna ska tro att vi slår henne :/
All tid med träning och läkarbesök och likn har gjort att jag fått gå ner ytterligare i arbetstid så nu jobbar jag bara 55-60 %
Att jag skriver här är för att handläggaren inte tror att det kommer bli ngn förändring på VB, och vad tycker ni? Ska jag nöja mig med "bara" 1/4 för sonen igen?? Eller ska man orka bråka även för detta ( för det får man ju aldrig annars göra för dessa barn) och göra en överklagan tro!
Man vet ju aldrig,,, kan ju falla in på vår väg och få en ökning för sonen, men förmodligen inte då vi aldrig har tur annars känns det som ;)
Men som sagt, hur skulle ni känna/tänka/göra!?