Min sambo har fått testikelcancer :(
För 2 veckor sen opererades min sambo för testikelcancer, allt gick så fort. Vi fick aldrig chans att reflektera över det, hinna ställa frågor osv. Vi fick ingen information om risker med operationen. Vi har ännu inte fått komma på återbesök. Vi har precis flyttat och kommer få återbesök på ett annat sjukhus än där han opererade sig.
Vi har försökt få barn i över 1,5 år och nu detta. Min sambo fick inte lämna spermieprover för infrysning innan operationen, vi frågade 3 gånger om våra chanser att kunna få barn och de sa att vi tror inte det blir några problem. Vi frågade 1 gång om infrysning av sperma och de sa att det lär nog inte behövas han har ju den andra kvar. Nu är vi båda oroliga att vi inte kommer kunna få barn, tänk om den andra inte fungerar, då har ju vården förstört våra chanser att få biologiska barn.
Min sambo upptäckte en förändring 5-6 veckor innan vi fick komma på ultraljud av testiklarna, efter besöket på röntgen skickade de ner oss till akuten och där fick vi träffa läkaren från urologen en kort stund , sen blev han inlagd opererad morgonen där på och hemskickad redan dagen efter operation. Vi fick inget omläggningsmaterial med oss hem, och de sa att ni kan ta bort det imorgon och låta det vara sen, nu har det blivit en början till infektion bakom. Vi var på vårdcentralen i förrgår där skar läkaren upp operationsåret lite så att ev. vätska och var kan rinna ut, vi fick med oss lite omläggningsmaterial hem.
Nu skulle jag vilja veta hur ni andra som varit med om liknade blivit behandlade. Har ni kunnat få barn efter operation? Vad skulle ni göra om ni blev behandlade på samma sätt som oss?