• AnniePanny

Namnförslag och Rådgivning

Har tre namn som jag tycker om, med tanke på att jag planerar att ha tre barn. Jag har valt ett tema: namn som har förkortningar. Dem namn jag tycker om är:
    Penelope : Penny
    Benjamin : Ben
    Ellinor : Elly

Dvs, barnets namn är Penelope, fast kallas för Penny hela tiden, det är liksom inget smeknamn. Vad tycker ni om namnen?

Sen har jag en fråga. Jag tycker också om namnet Molly, men vet inte om det är en förkortning. Finns det en förlängning av Molly, eller ett liknande namn som är längre och som kan förknippas som förlängning. 

• Svar på tråden Namnförslag och Rådgivning
  • Lola23

Tycker det låter som en jättebra ide! På det sättet ser, tex deras arbets ansökningar i framtiden mer professionella ut men man samtidigt kan kalla dem för de kortare "mjukare" namnen hemma! :) Tycker alla namnen var fina!

Ang Molly!
    Det första namnen som poppar upp i huvudet är:
    Melinda
    Melina
    Melissa (Supergulligt namn om du frågar mig^^)
    Melanie
    Madeleine (bara kör på Molly så kanske den klassiska "Madde" aldrig uppstår)
    Marielle

Andra som också fungerar:
    Magdalena
    Meliora (kanske för ovanligt? Dock väldigt fint!)
    Marlene
    Marilyn

Några andra namn du kanske gillar! :) Penelope/Patricia - Poppy, Helene/Helena/Madeleine/Melanie - Leni, Nathalie - Nelly, Gabriella/Gabrielle - Gabbi/Ella, Isabella/Gabriella/Gabrielle/Isabell - Bella, Timothy - Tim/Tito/Timmy.

Hoppas jag kunde hjälpa till!! :D 

• Dixie

då gäller det ju att du får 2 flickor och en pojke!!

Enligt "svenska namn" är Molly en förkortning av Mary, ursprungligen Mally - men jag tycker det blir konstigt att ni ska ge barnet ett namn som aldrig kommer att användas och bara kalla henne Molly - när det inte finns ett "naturligt" smeknamn..................

Svar på tråden Namnförslag och Rådgivning