jeans från kappahl, hm & lindex?
är det bra kvalitet på jeans från butikerna nämnda i rubriken? tappar dom lätt form och färg eller håller de ett tag? Eller är det lika bra att satsa på "riktiga" jeans?
är det bra kvalitet på jeans från butikerna nämnda i rubriken? tappar dom lätt form och färg eller håller de ett tag? Eller är det lika bra att satsa på "riktiga" jeans?
Mina håller i flera år.
Har aldrig köpt jeans nån annanstans än i de butikerna.
Jag har flera par jeans från Lindex, tycker de funkar jättebra och några har jag nog haft en 4-5 år
Det låter ju bra :) det skiljer ju en heel del på pris, så om dessa är minst lika bra tänker jag inte slösa mer än nödvändigt ;) kappahl har ju 100.- rabatt nu med!
tar gärna emot fler erfarenheter om det finns
Litet tips när ni köper jeans:
Över två procent stretch (elast.. något) bör man gå en strl mindre då dom töjer sig. Under två procent ska ett par "bra" jeans hålla sig utan att bli för stora!
Både jag o mina barn har jeans från Lindex, o de funkar alldeles utmärkt. Ja, iofs, sonens går ju sönder på knäna, men jag tvivlar faktiskt på att jeans av "bra märken" skulle hålla bättre, med tanke på hur han beter sig för att de ska gå sönder.
Mina absoluta favorit jeans kommer från lindex och dem har jag haft i flera år utan att de tappat färg eller form...
Jag köpte ett par jeans från Lindex, som satt perfekt. Efter bara två-tre dagars användning hade de töjt ut sig så mycket att de är alldeles för stora
Har jeans från Lindex som har hållt flera år och inte tappat färg eller form.
Köper bara jeans från Lindex, enda butiken jag hittat än så länge som har jeans för korta personer. Men ja, det är mkt stretch så det är väl rekommenderat att köpa en storlek mindre.
Jag har bara köpt på H&M, men tycker de har varit superbra.