Anonym (Blake) skrev 2012-08-24 11:43:01 följande:
Läkaren sa o läkare sa... det är väl 1000 ggr bättre att han trappar ner på antidepp och försöker hantera den eventuella biverkning det kan bli av det (ökad ångest). Men förhoppningsvis är han så stark att han nu kan stå emot. Han skall ju inte gå till läkaren och få mer tabletter - med minskad antidepp så kommer lusten tillbaka naturligt.
Självklart kan du ringa hans läkare. De ha tystnadsplikt.
Han mådde dåligt av en yttre omständighet så när han slutar ta antidepp vet han att detta kommer komma tillbaka,men han orkar nog inte ta tag i det utan fortsätter döva det med piller. att hans minskade lust skulle han något med det att göra är något han också typ förnekar. jag hoppades att jag skulle kunna ringa hans läkare som han snart ska till och kanske kan denna ta upp det med honom.
Anonym (snopp flopp) skrev 2012-08-24 13:46:22 följande:
När man går på antidepp så kan man räkna med mycket knas när det gäller sexlivet.
ingen lust.
lust men inget stånd
kåt och stånd men kan inte komma
slaknar mitt i akten
konstiga orgasmer (börjar läcka innan man kommer på riktigt)
Ibland så vandrade man mellan de olika, ibland har man ingen lust under lång period osv
kommer ihåg när jag hade både lust och stånd, problemet var att jag inte kunde komma. tjejen var glad men inte jag...
Runkar gör man ibland även om man inte har lust, det gör många av oss män för att få den avslappnade känslan efteråt. Runk för en kille behöver inte betyda att man vil ha sex eller att man är jätte kåt.. Det är i normala fall inte samma sak som att välja bort sex. Runka kan man i bästa fall göra på bara några minuter..
jag förstår detta men kan väl också säga att det i nuläget tom känns som ett porrmissbruk - känns verkligen som han väljer runk&porr framför mig. Jag hoppas så innerligt att det är medicinen men han blir också skitsur om man påpekar att han gör det själv ofta men inte med mig. Han raderar dock inte sin historik eller döljer något, vilket jag tänker mig en porrmissbrukare skulle göra? Han får dock stånd med mig och mesta gångerna vi får till det är det bra. Det verkar inget annorlunda när han kommer, han ser ut att ha lika stark orgasm (fejkar?)och kommer relativt mkt. Slaknar har han gjort men han har sagt att det är för att han har svårt att koncentrera sig? Han har ett par gånger också haft svårt att komma.
Anonym (Vitus) skrev 2012-08-24 13:58:32 följande:
Under den period jag åt antidepressivt fans sexlusten där hela tiden men förmågan avtog och framför allt påverkade det känslan under orgasmen rejält negativt, blev mer bara en känsla av att jaha där rann det till men någon direkt skön känsla och den normala härliga efter orgasm avslappningen uteblev.
Var väldigt frustrerande och jag har full förståelse för att man väljer att ta den frustrationen själv och inte dela den med sin partner. Onanerade flitigt under den tiden. Kändes rätt ok om den slaknade eller om det bara blev sädesavgång utan orgasm när man är själv men att gå igenom det tillsamman med någon annan är riktigt jobbigt. Antidepressiva medel är väldigt bra under kontrollerade former under en akut fas men det är bra om man kan påbörja en kontrollerad nedtrappning så fort som möjligt.
Borde jag inte märka på honom om hans orgasm kändes annorlunda? Som jag skrev ovan verkar han komma hårt och säger alltid efteråt att det var sjukt skönt etc.. Hur vet jag om han fejkar?
Han blir också tjurig om jag påpekar att han borde sluta med dem... Hur fan ska man kunna prata med honom om det då.. Det är såååå jobbigt att inte få ha sex när man vill!