• Anonym (FruX)

Vart är sexlusten?

Lever tillsammans med en man, vi är gifta och fick barn förra året. Från det att vi träffades tills innan barnet kom hade vi sex i mängder överallt, spontana avsugningar, och diverse annat. Straxt efter avslaget försvunnit försökte vi oss på det och har väl som minst haft sex 2 gånger i veckan efter det. 

Nu hade vi sex senast i förra veckan, min man ger hintar om det hela tiden, att det snart gått si och så lång tid. Han kan ta på mig( inte på ett otrevligt sätt, inte alls) men man märker att hans sexdrift är enorm, och jag känner inte alls för det. När vi väl kommer i säng är jag så trött så jag somnar på stört. 

Men jag känner av stämningen här hemma, inte att vi är osams eller något sånt, men så fort det kommer på tal eller han gör ett närmande och jag säger ifrån, så blir det följdfrågor på det, och lite sura miner. Det är en tryckande stämning på något sätt, och har vi inte sex snart så kommer det pysa över här hemma. 

Vad ska jag göra? Ha sex med honom för att "lugna" situationen, eller låta det blir tredje världskriget här hemma för att JAG inte känner för det?

Jag vet inte varför jag känner så här, jag attraheras av honom enormt, men min sexlust är som bortblåst=/

• Svar på tråden Vart är sexlusten?
  • Anonym ((Man))

Mitt råd, som man som varrit i liknande situation, är att du ska ha sex med honom 'f'ör att "lugna" situationen', som du säger. Sådär en gång per vecka eller 10 dagar.

• Anonym

Nej du ska inte ha sex med honom för att lugna honom, idiotiskt råd! Du och din man verkar inte kunna kommunicera så bra, ni måste ha en förståelse för varandra och acceptera att det är en period med mindre sex just nu. Att ha sex utan lust leder till en ond cirkel, dvs att ha sex utan lust leder till ännu mindre lust och plötsligt står du där en dag helt utan sexlust. Men närhet är såklart viktigt, ni behöver vara nära varandra, pussas och kramas mycket men utan krav på sex. Din man måste backa några steg här.   

• Minsann

Känner samma sak, jag VILL vilja ha sex men har helt enkekt ingen lust. Det händer att jag ställer upp, och att jag kommer igång och njuter av det när vi väl är mitt uppe i det, men det blir inte så varje gång. Min man förstår att jag känner minskad lust men han förstår inte hur jag kan känna så. Vi lever ju samma liv, jobbar lika mycket, har barn ihop och gör lika mycket hemma. Jag är väl helt enkelt tröttare (har mycket mer lust på tex semestern när man fått sova ut lite). Vi tröstar oss med att det är något som kommer bli bättre, om vi så måste vänta i tio år tills barnen blivit större. Så ja, ställ upp lite då och då men inte om du känner obehag!

Svar på tråden Vart är sexlusten?