• Anonym (M)

    Kan han få tillbaka sina känslor?

    Blev för två månader sedan lämnad av min sambo.
    Vi hade då 2 veckor innan skrivit på och flyttat in i ett hus och hade då 8 veckor kvar till bf.
    Han har två barn sedan tidigare 19 0ch 17 år gamla och jag har ett på 5.
    Nu har vi även en gmensam på 2 veckor.

    Hans argument till separationen är att han inte har några känslor alls kvar för mig och nu ska allt gå så fort som möjligt.
    Han har redan haft mäklare här och huset ska säljas igen.

    Jag har total panik och vill inget hellre än att leva med honom.
    Är totalt krachad!

    Hur vanligt ät det att en an gör så här och sedan får tillbaka sina känslor?
    Eller ska jag bara acceptera och inse att han inte vill ha mig??
    Har aldrig mått så här dåligt i hela mitt liv.. Vet varken in eller ut och sitter o gråter o gråter hela dagarna..

    Finns det chans att han ångrar sig?
     

  • Svar på tråden Kan han få tillbaka sina känslor?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du har verkligen hamnat i en svår och mycket smärtsam situation. Mitt intryck är att det kan handla om att han känner rädsla inför en situation med nytt barn, nytt hus, ja hela åtagandet med en ny familjebildning. Om det är så kan hans känslor för dig döljas bakom rädslan. Jag tycker att ni skall ta hjälp utifrån för att verkligen förstå vad detta handlar om. Det är mycket möjligt att han själv inte förstår sitt eget agerande eller sina egna känslor. Sök familjerådgivning i er hemkommun. Den här situationen är inte helt ovanllig när man arbetar med par.

    Hälsningar
    Gerd

  • Anonym (M)

    Hej igen. Vi är nu i full gång och försöker sälja huset. Helt mot min vilja. Mitt krav för att skriva på papper om att sälja huset var att gå till familjerådgivning och vi var där 3 ggr men han vägrar ta reda på sina känslor. Han säger bara tvärnej och att han absolut inte har några känslor kvar. Det går inte rubba på nånting. Nej nej nej är allt han säger. Kan verkligen alla känslor vara borta när man inte för så länge sedan sa sig älska mig så mycket att han ville ha barn? Jag har så svårt att förstå det. Jag mår så fruktansvärt dåligt. Fem månader har nu gått sen han lämnade mig och jag är fortfarande lika kär och vill inget hellre än att leva med honom. Jag har försökt med allt för att vinna honom tillbaka men det är tvärnej! Hur ska jag gå vidare? Det här är verkligen min undergång.

  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Ja, det är svårt att förstå vad som hänt med hans känslor. Jag förstår att du försökt allt men att det inte gjort någon nytta. Du behöver självklart få vara ledsen och sörja. Det är viktigt att du har stöd av familj och vänner. När det nu är som det är att han säger nej till allt så tror jag det är bäst att du accepterar det och släpper honom. Det kommer en tid när du har mer distans och kommer att se saker annorlunda. Försök att inte ta det personligt så att det påverkar din självkänsla för negativt. Tänk positiva tankar om dig själv och dina möjligheter.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Kan han få tillbaka sina känslor?