• Anonym (Ledsen)

Så många gravida och nya bebisar.......

Är det nån mer som känner att det finns så många gravida och nya bebisar runt er just nu eller varit ett tag. Nästan alla får sina syskon till sina barn nu och vi vet att vi tyvärr inte kommer att kunna få några fler barn. Jag känner sån smärta i mitt hjärta varje gång är gravid eller fått sin bebis. Så många runt oss och för att inte tala om alla kändisar. 2012 verkar verkligen vara Babyboom år. Är ju gravidmagar i varenda tidning. 

Önskar jag kunde glädjas med de andra men jag känner verkligen att jag inte kan det. Men det visar jag ju så klart inte utan säger ju som man ska att: Åh, vad härligt och grattis, så himla mysigt och vad roligt. 

Sen går jag sönder inombords av avundsjuka.  

Nån mer som känner som jag eller har känt och som har ett barn och har landat i det?

Snälla nån som vill svara??? 

• Svar på tråden Så många gravida och nya bebisar.......
  • Anonym

Håller med, är dock gravid men ser gravida kvinnor precis ÖVER ALLT HAHA!

• Anonym (förstår dig!)

förstår dig ts... jag gläds åt de som ska bli föräldrar, jag unnar dem det. men samtidigt så sjunker själen ner i botten ett tag tills man ältat nyheterna en stund... tror det är ganska naturligt om man försökt ett tag. vi har försökt 1,5 år och utreds just nu...

• Anonym (Jodå)

Jag tror också att man måste tillåta sig att älta ett tag för att kunna släppa det. När någon i min omgivning blir med barn tillåter jag mig att inte vara så jävla glad för deras skull, även om jag förstås aldrig skulle säga något elakt. Jag brukar skriva ner mitt ältande om orättvisor och så och sedan förstöra det jag skrivit. Det hjälper för mig.

• Sce

Det finns hur många som helst! Vart jag mig än vänder så ser jag magar eller vagnar.. Det är härligt att se men ändå så krampar det till. Jag vill oxå ha en mage. Har en tjock mage men det är en vanlig mullig mage utan tillstymmelse till barn.. Jättehärligt att vara med vänners barn men nog vill jag allt kidnappa dem ibland ;)

• Anonym (Jodå)

Jag också. Ibland tänker jag: jag tar ungen och springer :)

• Anonym (förstår dig!)
    Anonym (Jodå) skrev 2012-08-25 18:16:59 följande:
    Jag också. Ibland tänker jag: jag tar ungen och springer :)
  • Anonym (suck)

Precis så är det. Hoppas det går över, så man kan njuta av bebisarna som finns. 

• Anonym (Gravid)

Kära TS, det är okej att känna så, fullt naturligt. Själv ser jag också gravida/barnvagnar och allt överallt nu för tiden.

Du säger att du inte kan få barn, har du funderat på andra alternativ?  

• Anonym

Som jag förstår det har du redan barn då du skriver "kommer inte få fler barn"
    Klen tröst men försök glädjas åt de barn du/ni redan har, finns de som inte kan få barn överhuvudtaget :/ 

• Anonym (Ledsen)

Jag bara väntade på kommentaren att "det finns de som inte kan få några barn alls". Och jag vet hur det känns det också, då det tog 5 år och antal IVF för att få vårt barn. Jag tänkte då att jag aldrig mer skulle tänka såhär MEN man kan inte alltid bestämma över känslor och längtan som kommer och påverkan av vad andra kan få som man själv skulle vilja ha. Jag förstår vad du menar och SJÄLVKLART njuter vi av vårt barn, mer än det är möjligt, men vi har väl lika mycket rätt att vilja ha ett barn till som alla andra har. Nu kommer det ju inte bli så, då det tyvärr inte finns några alternativ pga olika orsaker. 

Det jag ville med tråden var bara att kolla om det fanns nån mer som känner eller känt såhär. Och ge mig hopp om att den här känslan när andra är gravida går över.

Svar på tråden Så många gravida och nya bebisar.......