• Lola23

Vilket flicknamn är finast?

Vilka flicknamn av dessa tycker ni är finast? Är det något ni absolut aldrig skulle använda och varför? Intresserad av åsikter!Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?
  • Lola23
    Lena skrev 2012-08-25 19:37:21 följande:
    Det låter som de inte är tänkta att uttala på svenska.
    De är de nog inte heller, är nog lite påverkad eftersom jag har engelskan i vardags språket. Glad Fast själv tycker jag att iaf att Hailey, Aliya och Naima fungerar att användas på svenska utan att låta allt för konstigt, men som sagt är påverkad av engelskan så mycket att jag kan ha fel Flört
  • Lola23
    Mammmmma skrev 2012-08-25 19:40:33 följande:
    Åh Harlin var jätte fint! :)
    Tycker jag med, träffade en liten flicka en gång som hette det och hon var så gullig! Kanske är därför jag gillar detDrömmer Tycker det liknar namnet Malin lite, fast blir en ovanligare variation Glad
  • Lena

Hejlej, Aleja och Najma känns som de försvenskade uttalen men inget av dem har självklara svenska uttal. Aleja tyckte jag dock lät fint men jag skulle stava det så.

• Lola23
    Lena skrev 2012-08-25 22:25:13 följande:
    Hejlej, Aleja och Najma känns som de försvenskade uttalen men inget av dem har självklara svenska uttal. Aleja tyckte jag dock lät fint men jag skulle stava det så.
    Tack för responsen!Glad Aleja och Najma funkar också bra som stavning! Har också funderat på om inte Aleja/Aliya går att stava som Aleah, alltså som Leah men med ett "A" framför, blir nog också, som du sa, lite mer självklara svenska uttal! Glad
  • CAL
    nihka skrev 2012-08-25 19:28:37 följande:
    Naima låter som name, Aliya som semesterort i Turkiet, Coralie som koranen Evengaline för tankarna till evangeler och Harlin till billiga kärlekspocket, Avani låter som en bil, Tinely låter som tinitus och Hailey som en motorcykel. Sorry, skulle inte använda någon av dem.
  • Lufsan
    nihka skrev 2012-08-25 19:28:37 följande:
    Naima låter som name, Aliya som semesterort i Turkiet, Coralie som koranen Evengaline för tankarna till evangeler och Harlin till billiga kärlekspocket, Avani låter som en bil, Tinely låter som tinitus och Hailey som en motorcykel. Sorry, skulle inte använda någon av dem.
    En dag i sänder.
  • Mio

Harlin tyckte jag var häftigt! :) Tinley och Hailey är också fina namn!

• Dixie

Hailey kunde jag tänkt mig, inget av de andra namnen............

• jennifer88
    emmak skrev 2012-08-25 19:41:16 följande:
    Skulle absolut inte valt nåt av dom! Men det enda jag inte rycker på ögonbrynen åt är hailey, så får väl sägs det!
  • Siggelina

Jag gillade inte ett enda av dem. Kanske jag skulle gilla dem mer om jag bodde i England/USA men när en svensk döper sitt barn till något sådant tycker jag bara det är löjligt. Tänker lite fördomsfullt att det är väldigt unga, outbildade föräldrar som döper sitt barn till sådana namn.

Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?